Filter dag lang uit zetten


B94

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2023
Berichten
158
Leeftijd
28
Binnenkort wordt bij ons in de straat aan het stroomnet gewerkt. Het advies is om gevoelige apparatuur die dag uit te zetten.
Ik heb een extern filter, een JBL e902. Kan het filter het aan om een dag lang uit te staan? Of zijn er misschien nog voorbereidende acties die ik kan/moet overnemen?
 
Kan geen kwaad. Maar die dag dat de filter stil staat en de dag daarna niet voeren.
Want er zullen wel wat bacterien gestorven zijn. En dat is ook belasting van het water.
Maar het kan geen kwaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Oké dat is fijn om te horen, bedankt voor het antwoord!
 
Maar ik denk dat ze geen 24 uur bezig zijn en meer bedoelen om de boel uit te hebben tijdens de werkzaamheden.
 
Zou de stekker eruit trekken en zodra stroom weer terug is ff de boel spoelen zoals je normaal ook doet bij het schoonmaken van het filter. Doe je dat niet dan blaast die alle ook 'dooie zooi' je bak door.
 
Maar ik denk dat ze geen 24 uur bezig zijn en meer bedoelen om de boel uit te hebben tijdens de werkzaamheden.
Nee ik bedoelde eigenlijk ook van s morgens vroeg tot het avond eten. Mogelijk zijn ze eerder klaar, maar ik moet zelf ook werken die dag..
 
De JBL valt wat mij betreft niet onder gevoelige apparatuur.
Ik zou hem gewoon laten draaien.
Gaat de stroom eraf dan stopt ie gewoon. Waarschijnlijk heb je gedurende een uurtje geen stroom.
Komt stroom weer terug dan draait ie vrolijk verder. Ik verwacht dan amper schade door dode bacteriën.
 
Ik zou een elektromotor inderdaad niet zien als gevoelige apparatuur. Verlichting en bijbehorende controllers wel. Die zou ik wel uitzetten en als je een slimme thermostaat hebt zoals een inkbird of eheim thermocontrol.
 
Ik ben dus totaal niet technisch en vraag me af waarom de filter niet uit zou hoeven meer bv de led wel. Hier is de stroom er voor werkzaamheden ook 2x een paar uur af geweest en ik heb niks uitgezet verder.
 
Ik ben dus totaal niet technisch en vraag me af waarom de filter niet uit zou hoeven meer bv de led wel. Hier is de stroom er voor werkzaamheden ook 2x een paar uur af geweest en ik heb niks uitgezet verder.
Alles met een printplaat is in principe gevoelig voor onvoorziene piekstroom. LED lampen zijn 1 grote printplaat. Controllers zijn computers. Printplaten dus. Wijs die bij dit soort zaken dus uit voorzorg te ontkoppelen.

Je pomp is enkel een spoel aan of uit. Daar kan vrijwel niets mee misgaan.
 
Dank voor de uitleg Stefan en dan zal ik er in de toekomst rekening mee houden.
 
Ik zag hier toevallig ook een uitleg:
Nooit geweten dit... Goed om te weten in iedergeval! Ik zou me in geen geval willen struikelen over elektrische bedrading, ik dump de hoofdschakelaar wel naar beneden. Scheelt leuk in de centjes 😂
Denk dat ik maar een overflow in mn meterkast installeer, stuur ik het via het grondwater naar de buren.
 
Nee ik dus ook niet en zag toevallig met googelen op piekstroom de uitleg van onze inboedelverzekeraar.
 
Nooit geweten dit... Goed om te weten in iedergeval! Ik zou me in geen geval willen struikelen over elektrische bedrading, ik dump de hoofdschakelaar wel naar beneden. Scheelt leuk in de centjes 😂
Denk dat ik maar een overflow in mn meterkast installeer, stuur ik het via het grondwater naar de buren.
Ook wanneer de hoofdschakelaar opkomt is het wijs alle gevoelige apparatuur af te koppelen aleer men daar aan begint.
 
Ook wanneer de hoofdschakelaar opkomt is het wijs alle gevoelige apparatuur af te koppelen aleer men daar aan begint.
Moet dat dan ook wanneer een hoofdschakelaar uitspringt bij een kortsluiting in huis? Of klets ik nu weer onzin?
Hier hadden we voorheen zo n grote zwarte knop die dan omgezet moest worden.
 
Zouden de meeste dingen niet een piekspannings beveiligingssysteem hebben in gebouwd? Zoals de magnetron of was maschiene? Mn nieuwe tv .. hoop ik ..
Kan ik geen uitspraak over doen. Je zou zeggen van wel, maar in praktijk is het wel eens anders.
 
Precies weer zo,n moment om er artificial intelegentie bij gaan in te zetten.
Als niet meer voelt wanneer je piekt.😎🤗
 
Bedankt voor de reacties! Dus de pomp kan eventueel aan blijven en de rest kan beter uit gezet worden
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-06-03-18-54-47-101_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-06-03-18-54-47-101_com.android.chrome.jpg
    14.4 KB · Weergaven: 28

Terug
Bovenaan