Filter en hoeveel heid vissen.


P

Porsinck

Guest
Goedemiddag,

Voor mijn verjaardag heb ik een Aquarium (40x25x25 Ca. 25L ) gekregen met 2 sluierstaart. Zelf heb ik een Superfish aqauflow 50 dual action filter erbij gekocht.
Nu zijn mijn vragen :

1) Hoeveel sluierstaarten mogen er maximaal?
2) in het instructieboekje stond dat de hele pomp onderwater hoort te zitten maar heb via collega's gehoord dat ze eigenlijk boven water horen met het steeltje?

Met vriendelijke groet,
 
Ooh door de medewerkster werd juist de sluierstaart aanbevolen, maar bedankt voor je toelichting! Ja dat klopt die filter heb ik
 
Ooh door de medewerkster werd juist de sluierstaart aanbevolen, maar bedankt voor je toelichting! Ja dat klopt die filter heb ik
Wij denken aan de welzijn van de vissen, die verkoper denkt aan de welzijn van zijn baas zijn portomonee
 
Mijn ervaring is dat slechts 5% van de medewerkers in dierenwinkels echt verstand heeft. De rest lult maar wat. Ik zou ze op marktplaats zetten met de hoop op een goed thuis voor ze. Desnoods gratis. En dan inderdaad een Betta of garnalen.

Andere optie, nieuw aquarium, groter en je oude te koop.
 
Bedankt voor alle informatie, Ik ga over op een grotere bak kunnen daar ook eventuele slakken oid bij?
 
Erg sneu voor jou en de vissen. Z on leuk verjaardagskado en dan dit nieuws.

Geef ze in ieder geval iedere dag veel vers water totdat je andere oplossing heb!! Bijna al het water uit je aquarium halen en vers water van dezelfde tempratuur als aquarium er weer in anders worden ze heel snel ziek en nog erger. Bij vullen zorgen dat stroom water niet op je grind klettert want dan komt vuil omhoog. Bordje op de bodem en daarop het verse water schenken.

Mijn start was 4 sluiertjes op 55 liter en na een maand lagen ze op sterven na dood. Wist ook van niets toendertijd.
 

Kun je zien hoe groot ze gaan worden. In 25 liter kunnen ze niet groeien. Vis blijft klein maar intern groeit alles wel dan krijg je vergroeide vissen. Vis in te krap jasje. Google maar eens op vergroeide goudvis. Erg zielig om te zien.
 

Terug
Bovenaan