Wat is er nieuw

Filter inlaat plaatsing beplante bak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ypoc
  • Startdatum Startdatum
Y

ypoc

Guest
Hallo iedereen,

Waarschijnlijk een domme vraag maar vroeg me het toch af.

Als je een beplante bak hebt wat is dan de beste positie technisch gezien om je filter inlaat te plaatsen?
In een onbeplant stuk, of juist waar het het meest beplant is?

Die vraag stel ik is natuurlijk niet hetzelfde maar, in mijn hillstream heb ik 2 inlaten, 1 in een open stuk en 1 verborgen achter de stenen dicht bij bodem.
En die die meest verborgen is lijkt altijd het vuilst tijdens verversen.

(Vergeef me voor deze domme vraag 😛 )

Doe hem daar, waar je de inlaat in de bak ook nog schoon kunt maken.
Raakt die verstopt, wil je niet de bak overhoop halen.

Hangt van het filtersysteem af natuurlijk bij verreweg de meeste interne filters zit het toch op een vaste plek.

Zal wel een Externe zijn, denk ik.

maakt niet zo erg uit waar je hem plaatst, zolang je maar voldoende flow hebt in je bak

Bij mij zitten de 2 inlaten onderaan links en rechts in de achterwand. de uitlaten zijn spraybars die bovenaan de achterwand zitten en water naar voorruit sproeien, zo heb je tevens een goeie stroming.

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, zolang je maar geen 'dode' plekken hebt. Dus wat Tuinkabouter aangeeft, een mooie flow is het belangrijkst.

Weet niet of je vaak gaat verversen/bodem reinigen. Ik denk dat je dit toch zal moeten blijven doen, met 1 filter. Dan kan je denk ik beter de bodem zelf gaan reinigen tussen de planten, tijdens het verversen dan er een filter neer zetten die elke week vast loopt door al die resten planten.

Zoals al gezegd is een goede stroming en circulatie dus het belangrijkste.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan