Filter is er mee gestopt


S

Shortysfishies

Guest
Hallo,

Ik had net even de stekker uit het filter gehaald. Dit om er zeker van te zijn dat mijn ogen me niet bedrogen en ik jonge guppen zag zwemmen. Inderdaad, 3 jonge guppen, die verschuilen zich mooi achter het ingebouwde filter. Ik blij. En de stekker er weer in..... en nu doet het filter het niet meer! Help! :help:
 
Even aan het pompje schudden, juwelfilter?
 
Als het een juwelfilter is weet ik hoe je het moet oplossen, ik heb dit zelf laatst ook gehad.
Je moet het het zwarte pompje uit de witte behuizing halen.
Haal nu de rotor met de as eruit en maak alles schoon.
Het is handig om dit in de wasbak te doen, want het zal je verbazen hoeveel troep eruit komt.
 
Jaja,maar Niet altijd,hoor.

Wel proberen ,de rotor een zetje te geven.
Zijn ondingen.
75 % is de behuizing met wikkeling kapot.
 
Het is inderdaad een Juwel filter........ Ik ga kijken of ik er bij kan (zit namelijk in een rolstoel en mijn armen zijn niet zo heel lang)
 
Als je er niet bij kunt kan je proberen door de stekker een paar keer in en uit het contact te doen wie weet lukt dat.
Als dat ook niet helpt niet de stekker in het contact laten anders kan het doorbranden,zou dan wel ff iemand laten komen die het zsm oplost.
 
Ja, de stekker heb ik eruit gehaald. Ik heb hem al een aantal keer er weer even ingestopt, misschien dat dat hielp. Niet dus. Ik ga even kijken of het me gaat lukken.
 
iemand anders vragen die kan helpen?
 
Ja dat ga ik ook doen. Ik heb het zelf geprobeerd, maar net de kracht niet om hem eruit te trekken. Komt goed. Hopelijk draait hij voor ik naar bed ga. De baby guppen genieten wel van het stille water :p, die sjezen nu de hele bak door.
 
Heb je er zuurstof in?
Anders zuurstof tekort.
 
Hij doet het weer!! Pompje zat vol drap en slakjes. Goed afgespoeld en toen weer in elkaar geknutseld. Dank jullie wel voor de hulp en reacties!
 
Mooi zo Shorty,goed gedaan en leuk dat je het nog ff laat weten!
 
mocht je een volgende keer problemen hebben met je filter
pm me maar even ik woon in oss dat is voor mij een kleine moeite
 
Ik ben gewoon helemaal happy haha. Zag de bui al hangen...
 
Dat is aardig Patrick.
 
Kijk,dat is nou Forum hulp.
Patrick. :thumbs: de duim.
 
van oss naar oss is een kleine moeite en als je zo iemand kan helpen in de hobby
waarom niet . dat doen we in prenciepe hier allemaal voor elkaar
 
Als het binnen redelijke afstand is,ja.
Dan wel.
 

Terug
Bovenaan