Wat is er nieuw

Filter kapot

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vino Velupillai
  • Startdatum Startdatum
V

Vino Velupillai

Guest
Beste leden,

Helaas ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn aquarium filter niet meer werkt zoals die hoort te werken. De stroming is minimaal, na verdere onderzoek gedaan te hebben is mijn conclusie dat het motortje van de filter defect is. Aangezien ik het motortje niet kan vervangen ben ik dus opzoek naar een ander filter. Ik heb zelf even gezocht maar heb helaas niets leuks kunnen vinden wat ik snel geleverd kan krijgen. Wellicht dat jullie suggesties hebben? Het gaat trouwens om een 54L aquariumpje. Er zitten heel weinig guppen in.

Vereisten:
- Moet een optie hebben om een luchtbuisje aan te sluiten voor lucht toevoer.
- Geen ingewikkeld filter systeem wat duur is om het filter medium te vervangen.
- Voornamelijk guppy jonkie vriendelijk.
- zo snel mogelijk te leveren.

aangezien het maar om een 54L bakje gaat en ik ook niet iets goeds nodig ben heb ik dus een zo laag mogelijk budget. Iemand enig idee?

Alvast heel erg bedankt!

Ik heb trouwens nu wel een sponge filter. Pompje kan los, heb ik de buurt een pompje gevonden voor een tientje. Is wel een pompje die 500l per uur pompt. Is dat overkill?

Dan kun je denken aan de Aquaell 500 al gebruik ik zelf in deze bakken de SF aquaflow 100.

Jbl i60 heb ik heel lang gebruikt op mijn oude 60cm bakje, was er altijd zeer tevreden over

Je hebt ook Eheim binnenfilters die wat kleiner zijn maar ik denk dat met een normale bezetting een Aquaflow 100 voldoende is.

Heey leden, bedankt voor de vele reacties! ik heb vandaag een ciruclatie pomp opgehaald die 500l/u rond pompt. moet nog even naar de bouwmarkt morgen om te kijken of ik mijn sponge filter passend kan maken op de pomp. indien dit rond is heb ik een mooie filter denk ik. Er is helaas vandaag wel wat gebeurd. mijn huidig aquarium van 60x30x30 is lek geraakt. Ik heb helaas vorige week een meubeltje gekocht en kan deze niet inruilen. Gelukkig kan het meubel nog gebruikt worden in huis. Er gaat een verandering in komen. Ik ga aankomend weekend een Aquael aquarium van 80x35x40 met meubel aanschaffen (wel 2e hands maar is 3 maand gebruikt.) Dit is een grote stap want ik ga gewoon dubbel in liters. Visbestand zal waarschijnlijk bij guppen en tetra's blijven. Logboek zal volgen!

Een grotere bak wel ben zeer benieuwd.

Leuk dat je een ruimere bak gaat halen:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan