K
Kojo
Guest
Ik had even een vraag, als ik de bak verschoon is het dan nodig om filter medium toe te voegen? De een zegt wel de ander weer niet. Gebruik ook co2.
Ik gebruik filter medium nu al bijna een jaar en ik doe het bij elke water verversing en ik moet zeggen dat mijn water er toch wel elke keer helderder is dan zonder en ik ondervind hier totaal geen problemen mee.Ik heb van iemand een bus van 5 liter cadeau gekregen en ik ben er nog wel een tijdje zoet mee.
Vroegah.. toen we nog lood pijpen hadden en koperen leidingen met kopere kranen, dan zou ik gaan twijfelen of het water uit de kraan on voorbereidt gezond was voor mens en dier
P.S je verwijdert ook dat kleine beetje ferro dat bruikbaar is voor planten ;-)
Het zal je denk ik verbazen als je weet hoeveel huishoudens nog koperen waterleidingen hebben!
Maar is dat ijzer dan niet gechelateerd waardoor het niet wordt gebonden?
Ook ik heb filtermedium thuis. Ik heb het een paar keer gebruikt om mijn waterdistributie te bepalen. Verder gebruik ik het eigenlijk niet. Overigens is het volgens mij een product waarop je de zin, "Baat het niet dan schaadt het niet", op zou kunnen loslaten?
Zijn er hier niet veel meer, het kan zijn dat in huizen die gebouwd zijn voor 1970 deze nog hebben en nog niet zijn verwijderd bij een renovatie van de keuken en dergelijke, asbest water leidingen liggen hier en daar nog maar die kunnen geen kwaad en deze worden dan bij renovatie of herindeling van bouw projecten dan ook vervangen voor kunststof.
Zit denk wel een verschil in Nederland en België.
In NL is het kraanwater chloor vrij en ook vrij van andere ongezonde zaken.
Wel is in sommige delen van NL het water erg hard en moet je het daarom mengen met osmose water of er andere trukken op los laten. Maar daar helpen die water middeltjes ook niet tegen.
Dus ja zonde van je geld.
Boskoop is natuurlijk geen vergelijking voor de rest van Nederland! 😉
Waterleidingen met asbest kunnen geen kwaad zeg je,daar zijn een hoop andere mensen het toch niet mee eens maar heeft niet direct met dit topic te maken.
En aan de andere kant misschien juist wel want wie weet wat uiteindelijk asbest voor invloed heeft op vissen die langdurig gekweekt zijn/worden in water met een concentratie van deze materie?
Hoeveel azijn voeg je dan toe bij elke water verversing ed ?Inderdaad Belgie of Duitsland kan het water heel anders zijn als hier, mijn leiding water is PH 7,2 GH 8 en KH 7 verder geen nitraat of nitriet en geen Fosfaat of chloride te meten en deze waardes zijn het gehele jaar door het zelfde.
Magnesium is ook matig dat kan ik goed zien aan mijn waterkoker waar ik weinig aanslag op het verwarming element ziet, zijn allemaal maar kleine dingen hoe je kan zien wat je leiding water is.
Hoe harder het water des te meer kalk en magnesium aanslag in je wasmachine en des te meer wasmiddel je nodig hebt dan voor geschreven om het schoon te krijgen, tja gewoon scheutje natuur azijn toevoegen en het water wordt zachter en dus ook minder wasmiddel.
Als een PH en GH te hoog is dan voeg ik gewoon wat natuur azijn toe tot de juiste waarde, en dat doe ik al 35 jaar zonder problemen met ook aquarium water dat ik ververs.
0.68cent de liter en koop maar eens een flesje om je PH en GH en KH te verlagen dan ben je al gauw gemiddeld 15euro kwijt zo maar weg... terwijl natuur azijn vrijwel het zelfde doet en ook niet schadelijk is.
Hoeveel azijn voeg je dan toe bij elke water verversing ed ?
Zijn er hier niet veel meer, het kan zijn dat in huizen die gebouwd zijn voor 1970 deze nog hebben en nog niet zijn verwijderd bij een renovatie van de keuken en dergelijke, asbest water leidingen liggen hier en daar nog maar die kunnen geen kwaad en deze worden dan bij renovatie of herindeling van bouw projecten dan ook vervangen voor kunststof.
Ik weet niet onder welke steen jij zit. Maar hier in huis (bouwjaar 2008) zitten gewoon koperen leidingen.
Dat zijn koperen leidingen op rol, met een kuststof buitenkant.
Daarnaast kan dit ook geheel geen kwaad. Want de waterleiding mij. houd het water op een hoge pH. Minimaal 7,8.
En een watervoorbereider haalt de metalen niet uit het water. Deze bind de metalen. Gewoon een chelaat. Net als in plantenvoeding.
Kraanwater is ontdaan van ALLE organische stoffen en heeft een bijtende werking op de slijmhuis van waterdieren, door eemn waterbereider et gebruiken, voeg je weer organische stoffen toe die de slijmhuid van je dieren beschermd. That's all. Wat anderen ervan vinden laat ik voor hun rekening.
Dus daarom wordt in onze regio GEEN koper meer gebruikt omdat hier hier het water matig hard is met een PH van 7,2 ! dat zal het verschil zijn per regio en hardheid van het leidingwater.
Misschien moetje even beter lezen voordat je zulke reacties maakt.
Het zal je denk ik verbazen als je weet hoeveel huishoudens nog koperen waterleidingen hebben!
In leidingwater zitten geen zware metalen ! zoals op veel flesjes staat dat deze ze zullen ontbinden en omzetten naar veilige stoffen, ja aan me hoela probeer jij maar eens op een veilige manier zware metalen uit het water te halen zonder schadelijke stoffen te gebruiken om ze te verwijderen.
En een watervoorbereider haalt de metalen niet uit het water. Deze bind de metalen. Gewoon een chelaat. Net als in plantenvoeding.
Mijn reacties zijn gericht aan 90% van Nederland! Net zoals deze:
Niet iedereen snapt dat jij het over Boskoop hebt!
Ik kan heel goed lezen!
En dan zijn ze veilig. Zoals op het flesje staat.
Dit is een Nederlands aqua forum! Dus je informatie moet relevant zijn voor Nederland. Slootwater zal ook in 75% van Nederland niet bruikbaar zijn. Dus ik zou dit ook zeker niet op een forum plaatsen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.