Wat is er nieuw

Filter nano aquarium 40 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Inmiddels via Marktplaats een mooi nano bakkie kunnen ophalen. Dit wordt een garnalenbakje op mijn bureau. Het is de SuperFish Qubie 40 met Led (wit + blauw licht). Er zit ook een achterwand in geknutseld, vandaar dat het licht nu aan de zijkant van het aquarium bevestigd zit.

pgk_JK0LnVe2CozT4fm8pFrFlpD3Zvig.jpeg

Nu nog een goed filter erin, zit te twijfelen tussen een Eden 501 (http://www.oceanandlake.nl/filters/buit ... ilter.html) of een Aquael Turbo 500 filter (http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ... r-500.html).

De tweede is direct geschikt voor garnalen door de spons.
Bij de eerste zal ik nog iets van een spons moeten aanmaken lijkt mij?

Heeft iemand voor de Eden trouwens een goed adres die het verkoopt?

Ik ken beide niet en gebruik in de nano bakjes de SF Aquaflow 100 en die bevallen me prima voor nog geen 10 euro.

Erg mooie achterwand trouwens hoor.

Hoeveel liters zijn jouw nano bakjes?
Ik heb zo'n SQ AquaFlow 100 erbij gekregen maar zit geen spons enzo meer in. De filters die ik zei hebben misschien iets meer filter volume? Maar misschien is dat ook te verwaarlozen bij garnaaltjes?

Die zijn 20-40 liter en ik gebruik ze ook zonder problemen in de 60cm bakjes met 54 liter inhoud.
Af en toe even de spons licht uitknijpen en klaar is kees.

De turbo 500 is een supercorrecte. Wel op minimale stand zetten anders wordt het een stroomversnelling.
Spons is idd ideaal voor garnalen. Heb hem zelf ook gebruikt voor een 40ltr bak met garnalen.

Heb nu op mijn bakjes van 20ltr de Eden 501 draaien, 4 stuks inmiddels al. Superfilters en ook veilig voor garnalen! Koop deze smalle spons erbij, die past precies over de aanzuigbuis heen.
http://www.wesdijk.nl/aquarium/fluval/4 ... 13878.html

Kijk anders eens in mijn Foto album van de nano aqua voor foto's van de eden501 en hoe ik ze heb.

Heb eens even je foto album bekeken, leuke bakjes! 🙂
Heeft de Eden 501 genoeg vermogen voor een 40 liter bakje denk je?

Kijk, dan denk ik dat ik de keus al gemaakt heb 🙂 Een buitenfiltertje klinkt in mijn oren toch altijd beter dan een binnenfilter...

Alles heeft z'n voordelen en z'n nadelen.. zelf heb ik een hekel aan slangen in- en uit de wat kleinere aquaria, dan heb ik liever een goede binnenfilter.
Maar ieder z'n meug natuurlijk 😉

Dat is ook wel weer waar natuurlijk, haha ik denk dat ik er een nachtje over ga slapen 😉

Ja je kan er beter een nachtje over slapen.

Ik heb er de Eheim Ecco op staan.
En de Eheim 2011.

Veelzijdige filters.

Ik vind persoonlijk de uitstroom niet hard van de Eden filter maar De filters zijn voor bakjes tot 60cm dus een 40 ltr bakje valt ook ruim binnen de capaciteit a 300 ltr in een uur. Op mijn 20 ltr bakjes ben ik er zeer tevreden mee. Op internet lees je er ook veel positieve berichten over.. Iedergeval de Eden inlaat met evt de spons die ik liet zien neemt geringe ruimte in je bakje in beslag.

Ja staan aardig wat youtube filmpjes van de eden filters. Ook op 60 cm bakjes zelfs.

Hier nog een duidelijk foto van de inlaat hoe ik het heb.
Transparante buis, vastzetten met zuignappen aan de ruit en dan over de korf de ''Fluval'' filterspons.

Kan geen (baby)garnaal inkomen.
Eden heeft zelf ook een garnalenspons maar die is achterlijk groot en neemt teveel ruimte in beslag.
Dan is zo'n ''Fluval Edge voorfilterspons'' kleiner, goedkoper en makkelijker.

934561_0_82_foto_071015_22_08_31.jpg

helaas maakt het upload programma de foto scheef, foto is op pc wel recht....

Bedankt 🙂 Gelukkig bekijk ik het op een laptop dus is het scherm zo gedraaid 😉 Ziet er netjes uit.

Gekozen voor het binnenfilter, reden is dat het direct garnalenproof is, meer dan voldoende capaciteit heeft (ik houd wel van overcapaciteit) en ik kon gelijk via die winkel een PH verlagende bodem mee bestellen. ��n keer de verzendkosten, scheelt enorm. Aquarium staat nu in het bad voor de waterproof test, tot nu toe geen water gelekt, verwacht het ook niet, maar je weet maar nooit! Ben benieuwd naar het filter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan