Wat is er nieuw

filter net iets te zwak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sharonav
  • Startdatum Startdatum
S

sharonav

Guest
op mijn 110 liter aquarium heb ik een jbl 701 extern filter draaien
Wateruitstroom gaat van rechts naar links en via de zijwand weer terug.
alleen nu merk ik dat de troep steeds op 1 plek blijft liggen. namelijk rechtsvoor...
en is niet zo'n mooi gezicht. iets verder en het komt bij de filterinlaat maar dat red die dus niet 🙂 De linkerkant van de bak is zo goed als schoon en hoef ik nooit af te hevelen.

Zou het filter te weinig zijn?
Zou ik gebruik kunnen maken van zo'n wave maker? En die moet dan ook aan de rechterkant van het aquarium neem ik aan?

1537352681536148989281.jpg

20180919_121131.jpg

20180919_121140.jpg

Hoelang draait je bak en gebruik je een spraybar? Normaliter moet deze filter voldoende zijn. Ik heb een 2213 met een cap van 440 liter op een 80cm met 125 liter draaien.

bak draait al een tijd alleen paar weken geleden zand erin ipv grind. gebruik geen spraybar.
Heb de filter destijds ook overgenomen. Zat toen gewoon een buisje op met 1 rechte straal, heb ik veranderd in de "brede straal"

heb de spraybar buisjes ook niet en zou ook niet weten hoe ik die zou moeten monteren op de
achterwand. die zit namelijk best wel hoog.
en dat middelste stukje zou dan in de weg zitten

15373530653071909112115.jpg

Hoe zijn de slangen van en naar de pomp? Nieuw of ook al gebruikt? Anders die een keer goed schoonmaken kan ook de helft schelen.

Heb hier de e902 op 125 liter en bevalt uitstekend.

De filter is ook niet echt om vuil op te vangen en het afbreken van vuil doen de bacterien in je bodem en die is na enkele weken wellicht nog niet helemaal op orde.

Hoe zijn de slangen van en naar de pomp? Nieuw of ook al gebruikt? Anders die een keer goed schoonmaken kan ook de helft schelen.

Heb hier de e902 op 125 liter en bevalt uitstekend.

slangen zijn zo kort als mogelijk zeg maar. slangen zijn niet heel vuil. maak ik regelmatig schoon wanneer ik merk dat er minder water door heen komt. daarna is het altijd een paar dagen " op volle power "

neem wel een groter filter als dat nodig is maar is toch een redelijke uitgave...

E701 moet voldoende zijn.

Je bodem moet nog "actief" worden, dat scheelt al een boel.

Weet dat het ook te maken kan hebben met hetgeen wat je voert, maar kan dat even niet zo snel terug vinden.

E701 moet voldoende zijn.

Je bodem moet nog "actief" worden, dat scheelt al een boel.

Weet dat het ook te maken kan hebben met hetgeen wat je voert, maar kan dat even niet zo snel terug vinden.

vissen : vlokvoer , spirulinavlokvoer , granulaat ( vinden ze minder lekker ) , diepvriesvoer en soms een voertablet
algeneters : voerstenen , groente , algenwafels /voertabletten
garnalen : bladeren , garnalen lolly's , garnalenkorrels en sinds vandaag ook ander garnalenvoer.

En als je de uitstroom eens anders richt? Op de voorruit ipv langs de achterkant. Dit zal wel schelen denk qua vuil voorin. Wel kans dat dit dan achterin op hoopt, maar dat zie je dan weer niet. Voordeel van de huidige setup is dat je het vrij eenvoudig af kunt hevelen

En als je de uitstroom eens anders richt? Op de voorruit ipv langs de achterkant. Dit zal wel schelen denk qua vuil voorin. Wel kans dat dit dan achterin op hoopt, maar dat zie je dan weer niet. Voordeel van de huidige setup is dat je het vrij eenvoudig af kunt hevelen

heb hem al deels op de voorruit. als ik hem helemaal daarop richt heb ik linksachter geen stroming meer. kan er nu idd makkelijk bij. achterin zitten allemaal planten dus dar zou war moeilijker worden

kan ik wel gewoon wekelijks afhevelen? blijft altijd wel wat in de bak liggen en binnen 24u ligt er ook wel weer wat troep.

kan ik wel gewoon wekelijks afhevelen? blijft altijd wel wat in de bak liggen en binnen 24u ligt er ook wel weer wat troep.
Kun je naar mijn idee mooi doen met de wekelijkse waterwissel, als je dan toch water afhevelt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan