Wat is er nieuw

Filter plaatsen in bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter arp0812
  • Startdatum Startdatum
A

arp0812

Guest
Hoi iedereen,

Ik heb al een tijdje 1 goudvis, maar besloot onlangs een grotere bak te kopen en er een tweede bij te doen. Deze vissen zitten nu ongeveer 2 weken in de nieuwe bak. Nu las ik echter dat het belangrijk is om er een filter bij te doen om de waterwaardes goed te houden, en dat het belangrijk is om deze minstens 2 weken te laten indraaien. Nu komt het probleem: ik heb geen andere ruimte om mijn vissen tijdelijk te herbergen. Zou het erg zijn om het filter in de bak te laten indraaien met de vissen er nog in, aangezien ze toch ook al 2 weken zonder filter hebben doorgebracht en als ik ze tijdelijk in een (grote!) plastic bak stop ze daar ook geen filter hebben. Kan het filter anders ook in een andere bak ingedraaid worden, voordat het in het echte aquarium geplaatst wordt?
En wat is de beste manier om het indraaien te beginnen? Moet de bak planten bevatten, of al wat uitwerpselen van de vissen, of juist niet?

Alvast bedankt voor de hulp!

Heeft geen zin idd om de vissen in iets anders zonder filter te zetten dus je kan gewoon de vissen in de huidige bak laten en het filter daarin doen.
Doe wel regelmatig water verversen.
Is het wel een grote grotere bak? want als het eerst te klein is voor 1 vis en maar een slagje groter is dan de oude zal het voor 2 vissen wederom niet geschikt zijn anders.

Nee,gelijk in de bak. Hoe groot is die? 1 m? Is buitenfilter betr.

Alles moet door bacterie omgeven worden. ook de bodem.
3 weken heb je zeker nodig om in te draaien.
Planten HOREN erin ,he. harde planten.

Vissen erin houden met indraaien is risico , ivm. met de nitrietpiek.

Je kunt ze tijdelijk 1 week in plastic bak zetten, en daar telkens water verversen.
Dan 3e week water testen op nitriet, is dat 0, dan 1 vis erin. dan kan het filter weer bijtrekken,door vervuiling.

Ik zou de vissen in de bak laten zitten en het filter zo snel mogelijk op de bak plaatsen.
Het maakt nou niet echt uit of je in het aquarium extra moet verversen of dat je de vissen apart zet en dan extra moet verversen.. (2 goudvissen in een kleine bak zonder filter gaat denk ik sneller problemen geven dan 2 goudvissen in een grotere bak met een nog niet ingedraaid filter)

Hou wel heel goed de waterwaardes in de gaten! En wat planten in de bak is altijd goed, vinden de vissen wel leuk.

Hoe groot is de bak en zijn het echt goudvissen of sluierstaarten?
Goudvissen horen eigenlijk in een grote vijver, gezien de lengte die ze kunnen bereiken.
Sluierstaarten kunnen wel in een aquarium, en aangezien zij ook heel groot kunnen worden is een bak van 120cm al snel nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan