Wat is er nieuw

Filter plaatsing.

Lariss

Active member
Lid geworden
16 oktober 2025
Leeftijd
24
Hoi iedereen!

Ik heb een vraag over mijn filter. Hij heeft een verlengstuk waardoor hij op de bodem kan staan (denk ik?)

Kan dat gewoon of zal dat extra lawaai maken?

Bijlagen

• IMG20251023211557.jpg
    IMG20251023211557.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 24
Ik heb een Juwel Rio 180 en jij een Vision 180 wat betekent een stukje korter en hoger qua bak van jou.

Wat betreft het geluid zou ik me niet echt zorgen maken. Filter heeft sponzen en een opvoerpompje.

Ik zou wel nu het nog kan kijken naar of een buitenfilter iets is voor jou. Bijvoorbeeld een JBL Cristalprofi e1502. Heeft meer filtervolume dan een 902.

Netto blijft de helft l/h over.

Hoi iedereen!

Ik heb een vraag over mijn filter. Hij heeft een verlengstuk waardoor hij op de bodem kan staan (denk ik?)

Kan dat gewoon of zal dat extra lawaai maken?
Volgens mij zitten ze altijd ongeveer 1 cm van de bodem af.
In al mijn juwels tenminste wel maar deze zaten er al vast in gekit.
Mocht het een of andere manier wel gaan resoneren dan kan je de boel alsnog verplaatsen dus ik zou hem gewoon iets van de bodem houden.

Op deze manier zit de bovenkant van het filter ook net iets boven de waterlijn

Volgens mij zitten ze altijd ongeveer 1 cm van de bodem af.
In al mijn juwels tenminste wel maar deze zaten er al vast in gekit.
Mocht het een of andere manier wel gaan resoneren dan kan je de boel alsnog verplaatsen dus ik zou hem gewoon iets van de bodem houden.

Op deze manier zit de bovenkant van het filter ook net iets boven de waterlijn
Bedankt voor de reactie! Welke kit kan ik hiervoor gebruiken?

Er zijn vele soorten kit die je in een aquarium kan gebruiken. Juwel heeft ook eigen kit (conexo)

Bedankt voor de reactie! Welke kit kan ik hiervoor gebruiken?
Aquarium kit bijvoorbeeld kan. Misschien ook handig om te vermelden dat bij een grote koker een kitpistool van pas komt.

Wat ik dan doe is na gebruik vooraan in geopende (tube) - > doseertuit een schroefje plaatsen. Dan blijft de kit wat langer houdbaar.

Voor een kleine kit werkzaamheden is tube gewoon genoeg.

https://www.karwei.nl/assortiment/ok-kitpistool/p/B618620

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan