Wat is er nieuw

filter pomp met stroomrichting instellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rejay one
  • Startdatum Startdatum
R

Rejay one

Guest
Ik heb een Tico internal filter 120 met een stroming loop stang erop, nu stroomt hij best hard vind ik in mijn 50 liter bakje wat ik al compleet set heb gekocht.
Hij stroomt in mijn ogen te hard dat de visjes er door mee gevoerd worden en mij daar door op 2 dagen tijd 14 visjes zijn dood gegaan, waarschijnlijk heb ik hem verkeerd geplaatst heb ik zo een gevoel, zou mij iemand tips kunnen geven hoe ik hem het beste kan plaatsen zodat er wel stroming is maar de visjes er minder last van hebben , en mij niet door de bak heen tollen, ik heb hem nu verticaal naar beneden geplaatst met de stang bijna tegen het raam om de stroming te breken , maar het wil niet echt helpen, en vind het zonde om iedere dag nieuwe visjes te halen.
reacties zijn van harte welkom
 
Hoelang heb je deze bak?
En wanneer zijn de vissen erin gegaan?

Denk dat jij te vroeg de vissen erin gezet heb.

Waarom dan een 120,als er ook een 80 is.?
 
Is de bak wel ingedraaid?? Wat voor vissen heb je in de bak, 50 liter is erg klein, voor de meeste vissen veel te klein. En hoe kleiner de bak des te moeilijker te onderhouden. Een grote bak is veel stabieler.

Probeer de uitstroom wat meer tegen een zijkant aan te richten en op het wateroppervlak.
 
Hoi Bertus, er zitten al visjes in zowel 6 guppen en 2 algen eters en nog 4 visjes in waarvan ik de naam kwijt ben maar die doen het wel prima en zwemmen gewoon rond zoals het hoort, die 120 pomp zat er compleet bij in de set die heb ik niet los gekocht zoals ik al zei was een compleet set.
het bakje draait nu 3 weken zoiets en heb die visjes die dood zijn gegaan gisteren en eergisteren er proberen in te zetten en die hebben het helaas niet overleefd.
 
Hallo Renate,
De bak is inderdaad niet groot maar dat heb ik bewust gedaan ivm ruimte en voor mijn zoontje om te leren omgaan met gezelschapsdieren aangezien hij pas 2 jaar is en ik dat een belangrijke leerfase vind voor een peuter.
Ik heb er ook maar kleine vis soorten in zitten en wil ook geen grotere plaatsen, inderdaad was ik al er van bewust dat een kleinere bak moeilijker te houden is, ik heb de uitstroom al via het oppervlakte proberen te regelen op advies van de man waar ik de visjes koop maar te vergeefs was die naar mijn mening nog te hard, ik denk dat ik een regelbare of andere filter kom het halen. Of ik moet deze toch op een of andere manier zien te regelen of plaatsen zodat hij het wel goed doet.
 
Je zou misschien wat extra gaatjes in de uitsroombuis kunnen boren of helemaal zonder buis kunnen proberen bv.
De dode visjes zullen denk ik niks met de rondstroming in de bak hebben te maken en een andere oorzaak zijn.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan