Wat is er nieuw

Filter probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Gister heb ik zoals normaal mijn 700 liter ververst. Maar in eens begon hij een raar geluid te maken het lijkt op dat hij lucht aangezogen heeft enkel zou ik niet weten waarvan.

Heb daarom besloten de inlaat (zie foto) op twee punten dicht te lijmen met niet giftige siliconen kit.
aBBQ5h8xW1uRV5Hk6dbXuLQg25Lfmq_g.jpegIMG_1171 by stijn koch, on Flickr

Dit geluid maakt hij dus sinds gister avond (luister na filmpje).
aBBQ5h8xW1uRV5Hk6dbXuLQg25Lfmq_g.jpegIMG_1173 by stijn koch, on Flickr

Maar nu komt het vage waar ik als LEEK geen idee van heb, hou ik mijn hand voor de uitlaat dan is de filter still laat ik los begint hij weer :bigfish:
Dit moet echt asap opgelost worden want deze bak staat op mijn slaapkamer namelijk.

Mocht ik iets vergeten zijn te melden hoor ik dit graag.

Groet
Stijn

lucht dat gevangen zit in het filter?
ff proberen te schudden met het filter kijken of er lucht uit komt.

Schudden is niet zo makkelijk helaas is 30 liter. Maar dat is een optie enkel is de vraag hoe komt die daar?. Gezien ik altijd het zelfde ververs beleid heb?.

je hoeft hem niet op te tillen om te schudden 😛
gewoon een kwestie van beheerst tegen de pompkop duwen zodat ie gaat wiebelen.

mja hoe het erin komt.. weet niet hoe jij exact ververst maar bij mij klokt er vaak per ongeluk wat lucht de leidingen in.

Moet volgende week naar london voor een dag of 7. Heb dus net besloten om volgende week de filter eens schoon te maken. Dan zal hij zichzelf opnieuw vol met water zuigen en dan hoop ik dat dit probleem opgelost is.

Al heb ik de verwachtingen dat het inderdaad lucht is en normaal is dat binnen 3-4 dagen eruit gezien de grootte van de filter zit er uiteraard 2 x zoveel lucht in dan bij eheims of jbl

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan