Wat is er nieuw

Filter problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AutoGeak
  • Startdatum Startdatum
A

AutoGeak

Guest
Hallo allemaal

Ik heb sinds anderhalf jaar een Fluval FX6. In het begin had ik verschrikkelijke problemen met de extreme hoeveelheid stroming tot op het punt dat het planten uit de grond mee nam. Ik ben toen zelf aan de slag gegaan om een inlaat pijp te maken aangezien Fluval Dikkere aansluitingen heeft dan iets als Eheim. Het was stukken beter maar toch nog best fors.

Nu anderhalf jaar later heb ik een paar weken geleden schoon gemaakt en laten lopen met gewoon kraanwater en zonder filter materialen omdat ik de stroming wat minder vond worden en dacht op deze manier misschien wat troep eruit te spoelen. Ik heb ook minder flos in het filter gedaan om wederom de stroming te verbeteren. Maar nu komt er nog maar een zielig piesstraaltje uit nog slechter dan voordat ik hem had schoon gemaakt.
Iemand enig idee wat er aan de hand is of hoe ik de stroming kan verbeteren?

Misschien wat tussen de rotor geraakt.

Zou zeggen,maak hem open,en kijk even.

als je zelfs leeg heeft gedraaid zou ik inderdaad zeggen of iets klemt de rotor (of de rotor is kapot)

of er zit een kink in je slang, lijkt me dat je dat wel gezien zou hebben maar voor de zekerheid.

door dat de motor van een Fluval,onderin zit,heb je kans dat er een slakje tussen de rotor zit,even open maken en schoonmaken

Ik heb enkele FX filters en bovenstaande adviezen ga ik in mee.
Je pomphuis demonteren en dan vind je zeker een slijmlaag op je rotor.
Momenteel heeft de rotor nauwelijks contact met de pomphuis en vandaar dat kleine straaltje.
Ik doe 1 per jaar een grondige schoonmaak beurt op alle onderdelen in het pomphuis.
Nooit geen problemen ermee en het blijft een stille filter.

Succes.

ik overweeg om er eentje te kopen,voor mijn aquarium die in oktober komt,ik heb nu 1 2081,en wil er eentje bij zetten, misschien een fluval

benlj zei:
ik overweeg om er eentje te kopen,voor mijn aquarium die in oktober komt,ik heb nu 1 2081,en wil er eentje bij zetten, misschien een fluval

Zeker een goede aankoop.
Soms bij Zooplus in de aanbieding :!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan