Wat is er nieuw

filter schoonmaak jbl e901

• Onderwerp starter Onderwerp starter couw1
  • Startdatum Startdatum
C

couw1

Guest
Hallo

ik heb zo net de bovenste laag schoongemaakt van me filter in een emmer met eigen aquarium water aangezien de uitstoot van water nog al minder was kan ik met deze foto zeggen dat het schoonmaken nodig was ?

nu moet ik nog eens proberen de slangen schoon te maken.

0laKk_3xB0P4IcZUBvhpFt5ae9W6i47o.jpeg

Zitten daar geen witte watten in dan?/
Of je de slangen moet doen hangt ervan af of ze vuil zijn. Als daar niet echt een aanslag inzit dan denk ik dat het niet hoeft. Ik die het zelf eens in de zoveel maanden.

Nee blauw filter spons zit in de bovenste laag zo heb ik het ontvangen.

Oh ok, meestal zit er wel iets bij van filtervlies of watten om het laatste fijne eruit te halen.
Maar als dat er niet is bijgeleverd dan zal dit ook vast goed zijn.

Ik hoop het wel vindt zelf het water niet altijd schoon

Je kunt onder de bovenste blauwe ook zelf goedkop witte watten doen, heb ik ook. Werkt net wat beter tegen zweefvuil is mn ervaring. De 2 buitenste watten in het bovenste bakje maak ik het vaakst schoon. Die zijn van de instroom en houden het eerste vuil tegen. Als je die schoon hebt scheelt ook al is mijn ervaring.

Okeej bedankt
Heb de bovenste matten schoongemaakt hopelijk wordt het water schoner

Ja zelfs de bovenste was knap vies zo te zien. is de rest nog wel redelijk dan??
Als de stroming afneemt is wel een teken dat ze vol gaan zitten.
Probeer eerst maar of dit al heeft geholpen.

Fozzy zei:
Je kunt onder de bovenste blauwe ook zelf goedkop witte watten doen, heb ik ook. Werkt net wat beter tegen zweefvuil is mn ervaring. De 2 buitenste watten in het bovenste bakje maak ik het vaakst schoon. Die zijn van de instroom en houden het eerste vuil tegen. Als je die schoon hebt scheelt ook al is mijn ervaring.

Prima idee van Albert als dat werkt. ik ken deze filter niet zo te zien.

@fozzy

In mijn bovenste bak zitten 2 sponsen aan de zijkant en 2 in het midden zie foto.

Kan ik dan onder de 2 middelste sponsen witte watten stoppen of er tussen in ? Of ook aan de zijkanten

Ik heb de 901 ook, onderste keramische pijpjes. Middelste JBL Tormec, bovenste fijne filterwatten onder en bovenop 1 van die fijne matten. Werkt al jaren prima zo.

@bertus @fozzy bedankt voor jullie reactie

hier kom ik wel verder mee!

Ik heb ook best veel zweefvuil met mijn e901.
Ga er denk ook nog maar wat aan veranderen,onderste heb ik ook al siporax zitten.
Witte filterwatten onder de bovenste mand is wel een goeie.

Welke filterwatten raden jullie dan aan die ook een beetje betaalbaar zijn.
Je ziet wel eens van die groote zakken met witte filterwatten maar dit moet je volgens mij zelf uit elkaar trekken ofzo.
Het is niet mooi plat zegmaar,is dat ook goed te gebruiken ?

M.v.g Robert

Watten in zakken zijn prima hoor,moet je zelf stukken vanaf halen idd.
Alleen niet te dik doen dat het flink in elkaar geplet zit want remt de doorstroming enorm af.

De filterwatten in die groot verpakking, zitten er zigzag in. Haal je er uit, dan heb je eigenlijk een plat stuk.

Welk merk je neemt maakt niet uit denk ik. Ik heb nog nooit verschil ervaren daarin hoor.

je kunt ook voor Vlies kijken wat voor afzuigkappen wordt gebruikt(mirs niet behandelt !) .
Is ook Heel fijn, blijft stofvuil ook in hangen.

Ok,Thanks zal er eens naar kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan