Wat is er nieuw

Filter stroming verhogen.

Xifiz

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Ik gebruik een externe JBL e901 crystalprofi filterpomp. de capaciteit van deze pomp zou 900ltr per uur moeten zijn. De pomp moet nu 1.5meter omhoog pompen en er zit een co2 reactor tussen wat de capaciteit terug brengt naar 350ltr per uur.

Ik heb nog een superfish Dumpelpompje liggen met een capaciteit can 690ltr per uur.
Mijn idee was om deze aan te sluiten aan de aanzuig van het externe filter om de capaciteit te vergroten.

Zijn er leden die dit ook hebben gedaan of is dit juist een heel stom idee met teveel nadelen?

In serie in de kring zetten lukt niet! Wat je wel kan doen is deze parallel over je filter schakelen. Juist zien dat je leidingen ook groot genoeg zijn! En als het kan niet werken met T stukken van 90 graden maar T stukken onder hoek die je stroming wat begeleiden in de juiste richting.

Dit zal niet lukken nee. Je e901 heeft dan zelf geen controle over hoeveel hij aanzuigt en is afhankelijk van je superfish.

Wat Yov zegt. Je kan de uitstroom wel samen naar 1 punt brengen.

Serie inderdaad niet doen, is zeer slecht voor je pompkoppen.

Moet al het water door de reactor? Je kan eventueel ook een bypass om de reactor heen leggen vanaf je filter.

Oke dan ga ik het inderdaad niet doen. Gelukkig had ik het nog even nagevraagd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan