Wat is er nieuw

filter stuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boro0
  • Startdatum Startdatum
B

Boro0

Guest
Hi,

Ik heb in een eerdr topic al eens aangegeven dat mijn filter in mijn oude aquarium haperde en praktisch nutteloos was. Welnu, hij is er zojuist helemaal mee gestopt.

Volgende is het problem:

Ik heb een nieuw aquarium, wat nu 11 dagen aan staat te draaien. Gisteren water waarden gemeten: No2 = 0.5, NH3 = 0.

Wat is nu het beste om te doen? Vissen overzetten?

Daarnaast, in het oude aquarium heerste een slakkenplaag. Als ik wat oud aquariumwater in een emmer doe om de vissen te laten wennen aan het nieuwe aquariumwater, hoe groot is dan de kans dat er slakkeneitjes meekomen?

BVD!

Je vissen in het aquarium doen wat 11 dagen aan het indraaien is zal waarschijnlijk einde vissen zijn (nitrietpiek).

Kun je niet het filter van je nieuwe aquarium in je oude hangen en filtermedia van het oude in je nieuwe filter stoppen, zodat het oude aquarium weer een werkend filter heeft?

Dan kun je in de tussentijd weer een nieuw filter voor je nieuwe aquarium zoeken...

dat het einde verhaal is voor de vissen vind ik wat snel gezegd.

als je niet anders kan zou ik ze overzetten, als je nog oude sponzen/materiaal kan overzetten zou fijn zijn.

dan gewoon de aankomende 2 weken nog even goed alles in de gaten houden

Ik heb een juwel Rekord 800, met intern filter...

EDIT:

Ik zal nu eerst eens mn No2 vandaag meten, gisteren was het 0,5.

Maak het pompje eerst eens schoon.
1 nacht zonder kan best ,hoor.

Als je er ook zuurstof op hebt staan.

Die 0,5 kan nog hoger worden, naar de piek.

Ik zou proberen met je oude filtermateriaal je nieuwe filter te enten. Overzetten is niet direct wenselijk, omdat de kans groot is dat de nitrietpiek nog gaat komnen. Eigenlijk zou je tijdelijk een pompje in je draaiende bak moeten kunnen zetten/hangen. Hiermee kan je dan de periode van het indraaien overbruggen en middels wat meer kleine waterverversingen je water redelijk op peil houden. Zou zelfs een luchtpompje met een sponsfilter mogen zijn voor de time being. Misschien kan/mag je bij deze of gene niets lenen die in de buurt zit of kan je voor weinig iets in je bak doen, bijv. Aquael........

Blijven lastige dingen dit......

Succes in ieder geval

Nee, dom.
Als je weet dat het filter slecht is, zorg je voor ander.
En wacht je niet ,dat hij er mee op houd.

misschien is dat ook (1 van) de reden(en) dat die en nieuwe bak aan het opstarten was 😀

Ja, oude aquarium was op en heb daarom een nieuw aquarium aangeschaft. Met het vooruitzicht dat dit filter het in ieder geval nog wel 4 weken zou uitzingen. Niet dus. Zal morgenochtend 25% waterwissel doen voor ik ga werken, en na werk ergens een nieuw pompje oppikken.

Thanks voor het meedenken, en overhalen om de vissen nog niet over te zetten. Ik ga nu proberen zo zolang als mogelijk nog in het oude aquarium te zetten houden.

Kijk eens op Marktplaats, staan ook vaak losse pompjes te koop.
Misschien bij je in de buurt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan