Wat is er nieuw

Filter te sterk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daannl010
  • Startdatum Startdatum
D

Daannl010

Guest
Hallo allemaal ik heb een rio 240 met guppen en corydora's maar ik ben bang dan de filter de baby guppen op zuigt.
de standaart filter die bij het aquarium zit zit er nog in dus kan het zo dat de baby guppen worden opgezogen klopt dat en als dat klopt wat kan ik eraan doen

Filterwatten/filtermatten voor de inlaat doen en probleem is opgelost.
Wel regelmatig schoonmaken gezien ze vrij snel vol kunnen lopen met vuil

Je ziet ook vaak dat deze interne filters volzitten met garnalen die er dan bij onderhoudt weer uitkomen.

Dat gebeurt inderdaad bij de Juwel interne filters, niet alleen omdat ze erin gezogen worden maar ook omdat ze erin zwemmen. Mijn ervaring is dat ze vooral bovenin bij de witte filterwatten naar binnen gaan. Als je zorgt dat daar altijd een laagje water staat, ze vinden daar genoeg te eten.
Natuurlijk moet je op zijn tijd het hele filter controleren maar die boven bij de filtrwatten kun je met bv een maatbekertje van Profito er weer heel makkelijk uitscheppen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nooit in andere delen van het filter gevonden heb, guppy jongen houden zich dan vooral ook op aan het wateroppervlak (behalve vlak na de geboorte), dat verklaart het wellicht.

Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik gebruik buitenfilters. Ooit heb ik deze wel gehad in een Rio125 maar ik was niet zo weg van deze filters maar dat is persoonlijk.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan