Wat is er nieuw

Filter uitpluizen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

Ik heb een JBL e401 en wil eigenlijk kijken of er kleine garnalen in het filter verstopt zitten (heb zo'n vermoeden..), had namelijk 3 zwangere garnalen (inmiddels niet meer zwanger), en zie maar 2 kleintjes in de bak.

Hoe kan ik dit het beste doen? Als ik het filter afkoppel en op de sponzen kijk, zie ik zo snel geen garnalen zitten. Hoe doen jullie dit altijd?
 
Je koppel de pomp af,en kijk in de keuken,DOE de stop in de gootsteen.
Mandjes er voorzichtig uit halen.
Doe je gelijk onderhoud.
 
Die gootsteen van mij heeft geen dop.. Stom eigenlijk..

Kan ook in een emmer neem ik aan?
En dan filter daarna gewoon vullen met water op aquariumtemperatuur?
 
Worden de jongen ok niet opgegeten?

Water laat je er gewoon in,he.in het filter.
en vul je onder de kraan aan.

Leg dan een natte doek,op de afvoer.
 
Heb corydora panda, neontetra en ringbandsnoekjes in het aquarium. Geen idee of ze worden opgegeten, heb geen vis betrapt op het happen naar garnalen..

Dus gewoon filter afkoppelen,
Mandjes er voorzichtig uit halen (hier blijven de garnalen in zitten of laten ze los en blijven ze in het water?)
Water in het filter laten zitten (zoeken in het filter naar garnalen?)
Garnalen even overzetten in klein bakkie zodat ze daarna in het aquarium terug kunnen.
Filter aanvullen en weer terug aanzetten..

Klopt dit?
 
Wat voor filter heb je? Wat voor filtermateriaal zit erin? (en waar in het filter zit wat)

~ Ivo
 
JBL E401, 2 manden, onderin JBL Micromec en bovenin van die filterwatten
 
Bij ons in de JBL filters zitten de garnalen vaak in die twee grove sponsjes aan de zijkant bovenin. Daar zijn ze redelijk eenvoudig uit te scheppen. Mandje even in een emmertje aquariumwater leggen en ze uit het mandje 'jagen' de emmer in. Mandje terugplaatsen en klaar.

~ Ivo
 
Aha, dan ga ik dat doen! 🙂 Zal even emmertje water eruit halen. Bedankt voor de tip 🙂
 
Zo, heb 15 kleine en super kleine garnalen uit het filter gehaald. Heb ze in het aquarium gezet, maar de lampen eerst even uitgedaan ivm. happende vissen. Ze gingen allemaal direct de drijvers in.
Er zit nu nog behoorlijk veel rotzooi in de uitpluisbak. Even goed zoeken of er nog meer in zitten!
 
Geen meer gevonden! Enorm bedankt allen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan