Filter update?


Aaron92

Active member
Lid geworden
27 september 2021
Berichten
29
Leeftijd
31
Hallo beste vissenliefhebbers ! Even een vraagje ik heb hier thuis een nano aqarium 25L nu zit daar een cartridge filter in van superfish daar onder heb ik nog een beetje plaats waar ik keramische pijpjes geplaats heb nu in de cartridge van superfish zelf zit zen sponsje en in dat sponsje zwarte kooltjes nu vroeg ik mij af of het niet beter is of ik deze vervang door ook keramische pijpjes zou dit beter zijn ?
Mvg aaron
 
Maar keramische pijpjes kan op zich geen kwaad?
 
Je zou de holte op kunnen vullen met Jbl of Eheim gesinterd glas maar die ruimte is zo klein dat je er weinig “winst” uit haalt en je veel te veel moet kopen omdat er geen kleinere verpakkingen zijn
 
ehm, je kunt van een tuktuk geen ferrari maken.

opzichzelf is het helemaal geen gek idee van superfish om de holte te vullen met kool. Spons is zowel mechanisch als biologisch een goed materiaal, een paar pijpjes voegt daar nagenoeg niks aan toe. als je van de kool afwil, zou ik voor volledig spons gaan. Maar een chemisch filtermateriaal is ook best wel een optie
 
Wat ik deed is spons kwart weg halen. De kwart gebruiken en die onderin en de rest eheim substratpro erin
 

Terug
Bovenaan