Wat is er nieuw

filter vervangen

tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Leeftijd
31
ik was eerst van plan om een riparium te maken, en ben dus uit gegaan van minder water en bewoners die ook op het land zouden komen: kikkers, alleen die maken meer lawaai dan ik op mijn slaapkamer wil hebben.

plannen zijn veranderd en nu moet mijn aquarium toch helemaal vol, nu is het probleem dat mijn aquarium pomp voor 100 liter bedoeld is, dus moet er voor de volle bak van 325 liter een grotere in. hoe doe ik dat het beste? (er zitten namelijk al endlers en vuurgarnalen in)

ik zat zelf te denken om de nieuwe pomp naast de oude te hangen hem vier weken in te laten draaien en dan de oude er uit te halen.

maar kan ik dan nu al wel het water aanvullen? dus meer water en dezelfde bioload of kan dit kwaad?

Ik zou ook de oude een paar weken gewoon laten meedraaien tot de nieuwe is ingedraaid of eventueel filtermedia overzetten als dat kan.
Belasting verandert niet lijkt mij zo toe.

Moet geen probleem vormen denk ik zo.

Belasting blijft hetzelfde. met het voordeel dat diezelfde belasting nu over meer liters word verdeeld.

Ja dat verwacht ik ook Richard en als de nieuwe rustig indraait kan er weinig misgaan lijkt me zo. Soms kun je filtermedia overzetten maar ja dat wil niet altijd even makkelijk.

bedankt voor de antwoorden, dan zet ik hem morgen vol met water zodat het filter er in kan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan