Wat is er nieuw

Filter volledig vervangen, hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kriebelbeestje
  • Startdatum Startdatum
K

Kriebelbeestje

Guest
Hallo,

Mijn 20 liter bak heeft een bovengemiddelde bezetting en mij is dan ook aangeraden mijn Aquaflow 50 koolfilterje voor een iets grotere, namelijk een Aquaflow 100, te vervangen. Nu, hoe gaat het vervangen van het filter in zijn werk? Gaat dit in fases zoals dat hij samen met de 50 een tijdje draait of kan dit in ��n keer?

In 1 X kan wel, maar houd rekening met indraaien.de eerste dagen zal het niet gaan werken.is een goed binnen filter geen betere optie? eventueel van M.P.

beste groet
Christa

Verschil tussen die 2 filters is niet dermate groot dat ik dat zou vervangen in een 20 liter bakje.
Gewoon voldoende water verversen lijkt me beter , als je dat al niet doet tenminste.
wat voor garnalen heb je er in ? ik neem aan dat er in de 20 liter geen vissen zitten ?

Als je toch een filter wilt vervangen neem dan niet de Aquaflow 100.
Ik heb daar wel eens jonge garnalen aangetroffen in de aanzuigkorf of je gebruikt een nylonkous die je over het filter bindt.
Beter is nog de Aquael 500 binnenfilter aan te schaffen.

Succes.

Henk P.

Ik moet zeggen bij alle garnalen de SF100 te hebben gebruikt en deed onder het dekseltje een stukje panty zodat de kleintjes er niet in konden schieten.
De andere filter ken ik zelf verder niet.

Persoonlijk vind ik die Superfish filtertjes maar slechte filters, ze maakten bij mij erg veel lawaai. Indien je het gaat vervangen zou ik het voor een andere filter doen.

Als je er dan toch een ander filtertje inhangt, laat ze even een tijdje tesamen draaien, zodat de nieuwe ook wat kan opstarten.

Mijn bak heeft een bovengemiddeld zware bezetting met 30 vuurgarnalen, 3 cory's en 4 otocinclus affinis die behoorlijk wat afval produceren en het filter moet ik dus om de halve week haast schoonmaken, vanwege slechte uitstroom. Daarom zoek ik een nieuwe. 🙂

jievie zei:
Als je er dan toch een ander filtertje inhangt, laat ze even een tijdje tesamen draaien, zodat de nieuwe ook wat kan opstarten.

Wat is een tijdje?

2 weken.
IK heb er Aquael Hang-on filters aanhangen... = bakje zonder kap.
Makkelijk te onderhouden. kwesti van spons uitknijpen en terug steken.

Wat raad je aan?

Je kunt ook denken aan een Dennerle hoekfilter.. zit je rond de 2 tientjes.
Zou zeker wel een eventueel nieuwe filterpomp een week of 2/3 mee laten draaien aangezien je een redelijk zware bezetting hebt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan