Wat is er nieuw

Filter voor aquarium van 30 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peter Rekkers
  • Startdatum Startdatum
P

Peter Rekkers

Guest
Hallo,

ik ben net begonnen met een aquarium van 30 liter. Momenteel heb ik een Oase BioPlus 50 als filter. Dit filter maakte de eerste paar dagen nauwelijks geluid maar nu twee weken verder bromt ie behoorlijk. Ik heb al van alles geprobeerd om de brom eruit te krijgen maar dat lukt niet. Naast het geluid is het filter ook vrij groot voor zo'n kleine bak.

Daarom zit ik te denken aan een buitenfilter in de hoop dat die stiller zijn dan de binnenfilters. Maar welk filter raden jullie aan? De meeste buitenfilters lijken me overkill omdat ze te groot en te krachtig zijn voor een kleine bak.

Ik heb nog geen vissen maar denk eraan om te beginnen met een paar guppies om te kijken hoe dat gaat.

Vriendelijke groet,
Peter

Zelf heb ik diverse bakjes van 30 liter en gebruik de Aquaell mini pat binnenfilter en die hoor je niet moet ik zeggen. Een buitenfilter is wel wat overkill als je het mij vraagt.

Ik heb nog geen vissen maar denk eraan om te beginnen met een paar guppies om te kijken hoe dat gaat.
Misschien daarvoor even een topic maken in samenstellen visbestand, guppen zijn nu juist niet de juiste vissen om maar wat te proberen.

Daarbij moeten Guppen ook zeker niet in een bakje van 30 liter als je het mij vraagt. Daar kun je beter garnalen in houden of een leuke Betta denk ik. Maar een topic kan uitkomst bieden zoals Ton al aangaf daarnet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan