Wat is er nieuw

Filter voor Garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter annelies62
  • Startdatum Startdatum
A

annelies62

Guest
Ik heb een Tetra in 600 filter in mijn bak.
Kunnen daar jonge garnalen in komen of alleen de hele kleintjes?

Nou, ik denk,Alle.
De hele kleintjes,van 2-3 mm gaan gewoon het filter in.
En blijven daar lekker eten.
en maak je je filter schoon, heb je een hoop garnaaljes.

Ik gooi dan het water door een meelzeef. ALLEEN het water!!!, en vang dat water op, en terug in het filter.

Doekje over de zeef, naar het bakje,of ander bakje, Zeef in het water steken,garnaaltjes eruit.

Filter in orde maken.

Je kunt ook wat om de instroom doen. stukje horregaas.

Gaat over een binnenfilter Bertus 😉

Moet je ff goed kijken Annelies,als er openingen in het filter zitten die niet afgeschermd zijn door filtermateriaal kruipen ze er idd in.

Ik gebruik spons filters voor mijn garnalen. Is veiliger.

Idem dito

En het liefst een dubbele zodat je om de 2 weken 1 spons kan schoonknijpen en 2 weken later de ander.

Ik heb garnalen in een gezelschapsbak met een externe filter. Als ik die schoonmaak vind ik altijd een groep garnalen die zeer ge�rriteerd zijn dat ze uit het "all you can eat" buffet gekieperd worden. Voor een niet al te grote garnalen bak is een dubbele spons inderdaad een mooie oplossing.

funnypost.gif

jeroenw zei:
Ik heb garnalen in een gezelschapsbak met een externe filter. Als ik die schoonmaak vind ik altijd een groep garnalen die zeer ge�rriteerd zijn dat ze uit het "all you can eat" buffet gekieperd worden. Voor een niet al te grote garnalen bak is een dubbele spons inderdaad een mooie oplossing.

Hier hetzelfde, en dan ben je echt een uur bezig om al die garnalen uit dat drab te vissen.

jeroenw zei:
Waarheid als een koe!

Wat wel meespeelt: om welke garnalen gaat het? Die paar vuurtjes of gerelateerden in je filter is geen drama. Heb je garnalen van 5 euro per stuk dan wil je die ook graag zien en in de bak hebben zodat ze zich kunnen voortplanten.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Wat wel meespeelt: om welke garnalen gaat het? Die paar vuurtjes of gerelateerden in je filter is geen drama. Heb je garnalen van 5 euro per stuk dan wil je die ook graag zien en in de bak hebben zodat ze zich kunnen voortplanten.

~ Ivo

Het zijn Blue Fairy garnalen, maar wil ze alsnog wel graag zien.

Heb je al gekeken naar openingen in het filter?

Het zijn kleine gleufjes en erachter zit spons, dus echt makkelijk niet denk ik.

annelies62 zei:
Het zijn Blue Fairy garnalen, maar wil ze alsnog wel graag zien.
Die zouden toch snel genoeg moeten kweken om die paar stuks niet te missen.

annelies62 zei:
Het zijn kleine gleufjes en erachter zit spons, dus echt makkelijk niet denk ik.
Kleine gleufjes zijn al genoeg voor babygarnaaltjes.

~ Ivo

Zou gewoon een Grote in het midden zetten. zo,n ronde.

De allerkleinste worden toch naar binnen gezogen.

Als je helemaal op safe wil spelen kan je zoals eerder al aangegeven beter een sponsfilter nemen.

Ik kan je 3 opties geven,

Ik verkoop zelf sponsfilters dat is 1.

Optie 2 is deze filter:

http://www.ebay.nl/itm/4-x-Compatible-P ... c99&_uhb=1

Je zou zoiets over je filter kunnen schuiven, wel een nadeel is dat het veel kracht van je filter afneemt en dat je hem een aantal keren per week schoon moet maken

Optie 3:

http://www.ebay.nl/itm/Stainless-Steel- ... 637&_uhb=1

Deze heb ik nog niet geprobeerd, ik zie het wel als een goede uitkomst denk ik, ze worden wel veel verkocht iemand ervaring hiermee?

Mvgr,
Mike

Annelies geeft aan dat ze een binnenfilter heeft dus opties 2 en 3 gaan niet werken natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan