Wat is er nieuw

Filter voor garnalen.

Lid geworden
11 april 2014
Ik zou graag garnalen aan mijn bak toevoegen, ik vroeg mij af of dat goed gaat met een standaard intern filter van rio 125...

Misschien niet zo handig met hele kleine garnalen die door de gleufjes heen passen...

Welke garnalen zouden jullie aanraden?

Ik zelf vond de tijger- en citroengarnaal erg mooi...

Instroom afschermen,met fijn gaas.

Tijger en citroen? Weet niet of dat kruist.
Anders hou je van de tijger geen kleur over.
En wil je jonge garnalen,dan gen grote vissen erbij.

Je kunt ook een sponsfilter in de bak doen.
Plukken ze ook voedsel vanaf.
White pearl garnalen - Robert's Aquarium Site

White Pearl garnalen, een prachtige witte zoetwatergarnaal. ... Tijgergarnalen.
Neocaridina soorten ... Citroengarnalen ... Wanneer men twee of meer soorten
garnalen bij elkaar wil plaatsen, let er dan wel op of deze soorten niet kruist.
Bekijkt ...
www.robertsaquariumsite.be/navigatierec ... _pearl.php

Bedankt voor de tip met het gaas! Simpel maar wel doeltreffend lijkt mij.

Ik ben sowieso van plan om maar 1 soort te kiezen, vind het mooier als er maar 1 soort inzit. En lijkt me ook leuker voor de dieren zelf als ze allemaal gelijk zijn.

Die white pearl is idd ook erg mooi! Ik dacht zelf aan tijger en citroen omdat ze bij Hengeli komen en die zijn beetje oranje, vond ik die kleur wel mooi naast passen.

Hallo,

Ik verkoop dubbele sponsfilters XL en de normale. (5 euro per stuk XL en 4 euro per stuk normaal; forum prijsje)
Je kunt ze op een luchtpompje aansluiten, ik gebruik ze in al mijn bakken; stuur maar een berichtje bij interesse.

Mvgr,
Mike

Ik heb de Rio125 gehad met standaard filter en grote tot kleine garnaaltjes. Als je het helemaal standaard laat - gaat het wel mis: zeker de kleintjes komen in het filter terecht.
En op zich is dat geen ramp (gebeurde dagelijks, veel voedsel daar!) maar het er uit krijgen is lastiger. Voor je het weer glippen ze langs de sponsfilters naar beneden en zie je ze nooit weer terug. Ik heb toen de filterbak tot bovenaan toe verder opgevuld met een dikke pluk wit filterwatten en dat werkte opzich wel redelijk. Gaas klinkt als een leuke optie maar heb ik nooit getest.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan