Wat is er nieuw

filter voor juwel rekord 600

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dwayne130
  • Startdatum Startdatum
D

dwayne130

Guest
ik heb een juwel rekord 600 en nu wil ik er een andere filter op/bij zetten omdat ik het gevoel heb dat de filter die er al in zit niet krachtig genoeg is.nu is dus mijn vraag welke filter is hier geschikt voor?
 
Meestal zijn die juwelfilters voldoende voor zo'n bak.
Ligt er verder aan wat voor visbestand je hebt..veel en vervuilers?
 
peterdenhaag53 zei:
Meestal zijn die juwelfilters voldoende voor zo'n bak.
Ligt er verder aan wat voor visbestand je hebt..veel en vervuilers?

Op dit moment zitten er

6 x corydora panda
10 x neontetra
3 x otos
1 x zwarte zalm en plaatje(beide over genomen van een vriendin want die zocht een onderkomen)
10x vuurgarnaaltjes waarvan een aantal zwanger zijn
1x slaketende slak

als ik me filters heb schoon gemaakt/vervangen en dat doe ik 1x in de week dan kan ik na een paar dagen alweer gaan klote met de fliters want dan kan hij niks meer naar binnen zuigen waardoor me water dus stil komt te staan.
 
Dan doe je toch iets niet goed.
Zoveel mogelijk van dit filter afblijven. Alleen de bovenste witte laag af en toe uitspoelen in aquariumwater.
 
peterdenhaag53 zei:
Dan doe je toch iets niet goed.
Zoveel mogelijk van dit filter afblijven. Alleen de bovenste witte laag af en toe uitspoelen in aquariumwater.

ja dat doe ik dus al.ik weet echt niet wat het is.daarom wil juist een extra filter er bij om het te ondersteunen
 
Welk filtermateriaal heb je er in.
als je met 2x grof schuim begint,dan fijn schuim, dan watten.
Fijn schuim in beetje aquwater uitknijpen,en terug.

En verder niets schoonmaken.
Het filter hoeft geen golfslagbad te geven ,he.
 
nee het is geen golfslagbad het water is rustig in beweging.ik heb het filtermateriaal er in zitten wat ik er bij kreeg en dat is van boven naar onder

witte
zwart
groen
blauw

dit is de manier hoe ik het er in moest doen.
 
Die zwarte is een koolspons.. die heb je normaal gesproken niet nodig en is zeker niet bedoeld om continue over te filteren.
De groene is waarschijnlijk een spons die je nitraat eruit filtert? In een gezond beplant aquarium heb je die normaal gesproken ook niet nodig.
Of heb je problemen met een te hoog nitraat?

Dus je kunt het doen zoals Bertus aangaf.. blauwe spons -> witte spons -> filterwatten..
Je kunt er eventueel ook voor kiezen een blauwe spons te vervangen door een zakje keramische pijpjes of siporax bv.. het zou zomaar kunnen dat je doorstroming dan een tik vlotter loopt.
 
kellemes zei:
Die zwarte is een koolspons.. die heb je normaal gesproken niet nodig en is zeker niet bedoeld om continue over te filteren.
De groene is waarschijnlijk een spons die je nitraat eruit filtert? In een gezond beplant aquarium heb je die normaal gesproken ook niet nodig.
Of heb je problemen met een te hoog nitraat?

Dus je kunt het doen zoals Bertus aangaf.. blauwe spons -> witte spons -> filterwatten..
Je kunt er eventueel ook voor kiezen een blauwe spons te vervangen door een zakje keramische pijpjes of siporax bv.. het zou zomaar kunnen dat je doorstroming dan een tik vlotter loopt.

ja ik heb op dit moment wel een te hoog nitraat dus daar moet ik ook even op letten. maar dat begint nu langzaam weg te trekken dus daar ben ik al bij mee. ja me planten doen het goed ze wortelen zich goed en groeien lekker hard.en me garnalen en vissen voelen zich er prettig bij.maar zodra de nitraat er uit is en blijft ga ik dat van Bertus eens proberen.
 
Hooog nitraat, gewoon water verversen.
Maar ,zorg dat het 10-15 blijft.
Of meer snelgroeiers erin.

Moet toch ergens vandaan komen,he.
 
Bertus zei:
Hooog nitraat, gewoon water verversen.
Maar ,zorg dat het 10-15 blijft.
Of meer snelgroeiers erin.

Moet toch ergens vandaan komen,he.

Water verversen is een wekelijk iets van mij dus dat is al gedaan.en er staan 3 soorten snelgroeiers in vraag me niet welke want dat weet ik niet. het is van de week op eens gekomen nadat ik me corydoras er in heb gezet daar voor was me water nog goed maar het begint alweer minder te worden dus me plantjes zijn goed bezig.heb er helaas wel een panda en oto aan verloren 🙁

Hoe bedoel je 10-15 :$ ?
 
10-15 mg/l nitraat.

En fosfaat.1
Wil je een extern filter, kijk voor Eheim Ecco.2234. Is makkelijk in gebruik.
Of een 2224 , zitten de kranen er al aan.

Marktplaats. staan ze soms.
 
Bertus zei:
10-15 mg/l nitraat.

En fosfaat.1
Wil je een extern filter, kijk voor Eheim Ecco.2234. Is makkelijk in gebruik.
Of een 2224 , zitten de kranen er al aan.

Marktplaats. staan ze soms.

Hoe kan ik zien hoeveel ik er in heb zitten?ik heb alleen van die test staafjes van tetra en daar staan geen 10 of 15 op.

Oke ik zal eens gaan rond kijken voor die 2 bedankt
 
Zou het niet weten.
Ik heb een sera koffer. met druppels.
Die strippen zijn voor indicatie.
 
Bertus zei:
Zou het niet weten.
Ik heb een sera koffer. met druppels.
Die strippen zijn voor indicatie.

Ik ga het zo laten testen bij een speciaalzaak.hopelijk krijg ik dan een beter uitslag.
 
Hoeveel water ververs je dan per keer?
Als je nitraat te hoog is en je planten nemen niet meer op dan moet je of meer verversen of een grotere hoeveelheid per keer en toch wat snelgroeiers of drijfplanten erbij zetten dat zijn de nitraatvreters.
 
Als je filtermateriaal vervangt of onder de kraan uitspoelt ben je niet snugger bezig, je vernietigt dan je bacterie kolonie.

De ingebouwde filter op een rekord is prima in staat het water goed te houden ook al is het niet de mooiste oplossing.

Wel 's het kraanwater op nitraat getest?
 
Ik heb een juwel rekord 700 staan en die heeft volgens mij hetzelfde filter... Helemaal geen problemen mee en houd het met gemak vol. Vervang jij je filterwatten wel elke week?
 
De watten kon ik een a 2 keer goed uitspoelen, was overigens het enige wat ik wel onder de kraan deed. Da's echt nodig die watten goed bij houden
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan