Wat is er nieuw

Filter voor vision 260

Jeffrey98

Active member
Lid geworden
13 december 2016
Leeftijd
26
Ik heb vorig weekend me nieuwe aquarium gekocht een juwel vision 260 nu heb ik nog een filter nodig.
Ik heb zelf al de tetra ex 800 plus en de 1200 plus gezien deze vond ik kwa prijs nog wel te doen.
Welke is aan te raden of een hele andere pomp rond die prijsklasse.
De ex 800 is €70 en de 1200 €110.

Zelf vindt ik de JBL ook prettig in onderhoudt en prima werken maar ik denk dat de meeste bekende merken wel goed zijn. Het is ook een centenkwestie en wat je eisen zijn aan een filter.

Lees inderdaad ook erg veel goede verhalen over de tetra.
Het enige nadeel vind ik dat er geen thermostaat in kan dat zou wel mooi zijn.
Er komen niet echt grote vervuilers in qua vis.

Ik lees indd ook veel goeds over de jbl profi 901 e deze wil ik dan ook gaan bestellen.

zijn weinig filters met heater... en als deze er wel zijn zijn ze niet te betalen.

Hier draait er een Tetratec ex800, JBL E1901 en JBL E401. deze bevallen mij allemaal 🙂

zelf zou ik inderdaad voor de E901 gaan.

Hoe bevalt het schoonmaken bij de jbl gaat dit gemakelijk zonder dat je veel water morst.
En heb je nog onderdelen moeten bijkopen of is die echt compleet?

Hoe bevalt het schoonmaken bij de jbl gaat dit gemakelijk zonder dat je veel water morst.
En heb je nog onderdelen moeten bijkopen of is die echt compleet?

zowel bij tetratec als JBL gaat dit erg gemakkelijk. maar dat is bij alle filter wel zo.

morsen doe je (ik iig wel) altijd wel een beetje met het schoonmaken van het filter, daarom leg ik bij onderhoud altijd 1 of meerdere handdoeken voor de bak 🙂

verder is het simpen, gewoon filterkop losmaken en filtermanden 1 voor 1 eruit pakken, maar meestal zul je alleen het voorfilter in het bovenste bakje alleen even hoeven uit te spoelen.

zowel de JBL's als Tetratec´s zijn compleet bij aankoop. alle aansluit materialen zijn aanwezig.
JBL heeft daarin het voordat dat alles zwart is uitgevoerd en dus meestal goed makkelijk weg te werken is.
tetratec heeft meer doorzichtige aansluitmaterialen, deze vallen meer op.

enige minpunt van JBL is dat alleen het onderste mandje poreus materiaal bevat, en de rest bevat sponzen. ik zou daarom boven dit onderste mandje nog een mandje vullen met bijvoorbeeld Sera Siporax voor nog wat betere bacteriele balans.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan