Wat is er nieuw

filter vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter kidssan
  • Startdatum Startdatum
K

kidssan

Guest
Hallo allemaal,

Wat is het hebben van een aquarium verslavend zeg 😉.

Maar heb even een vraagje, ik heb sinds kort een ander aquarium erbij, een bak van 80x40x40, daar zat een eheim 2213 bij...nu wil ik graag een intern filter ipv een extern filter en heb nu dus een nieuwe besteld, deze pomp is een Aquarium Sponsfilter Pomp 1600L/h is dit wel voldoende voor deze bak?

De keuze voor een intern filter is puur omdat ik hem dan makkelijker schoon kan houden zonder teveel te hoeven bukken en los koppelen.

Ben benieuwd naar de reacties 🙂

Nogmaals extern filter is voor mij echt niet te doen!!!

specificaties zijn:

Specificaties

�Vermogen: 35 W, 220 V
�Frequentie: 50 HZ
�Max output: 1600 L/h
�H-max: 2,5 m
�Gewicht: 1,1 kg
�Afmetingen: 131 x 71 x 345 mm

Omschrijving van Aquarium Sponsfilter Pomp 1600L/h

Deze aquarium sponsfilter pomp is volledig onderdompelbaar en ideaal voor elk aquarium filtratie voor het verhogen van het zuurstofgehalte. Gemaakt van hoogwaardig keramiek, de as kernen en de behuizing zijn water-proof en niet corrosief. Binnenkant ge�nstalleerd met hoge kwaliteit spons, kan effectief filteren in zowel zoet water als zout water. Met goede isolatie prestaties, zou de filter pomp tot 1600 liter water per uur kunnen filteren. Deze pomp maakt geen geluid.

Dat is m ja.

Heb ook die je aanraad even bekeken en ziet er goed uit, maar heb deze nu in bestelling staan dus voordat ik m helemaal afschrijf ben ik toch benieuwd of die wel geschikt is of niet en de reden. 🙂

Misschien of topic, maar bezint eer ge begint. Kan je soms een hoop ellende en kosten besparen. Er is hier een hoop praktische kennis aanwezig. (Verder geen ervaring met een intern filter)

Mvg
Kees

Wat bedoel je hiermee 🙂

Of je filter volstaat heeft meer te maken met je visbestand. Met een laag visbestand kan je het wel redden met zo'n filter.

Vind het stroomgebruik erg hoog. 35 watt?? Aquaballs gebruiken maar 6.

Mijn kreeft verhuisd hierheen 🙂

Samen met 8 kleine vissen vriendjes

is 1600 ltr ook niet wat overkill voor ongeveer 100 ltr aquarium ?
Verbruik is inderdaad extreem.

Mvg
Kees

Dan weet ik genoeg, dan ga ik voor degene die hierboven vermeld staat, bestelling loopt reeds :thumbs:

Andere maar weigeren aan de deur hahaha kan ie gelijk retour

Hoi

Toch kom ik nog even terug op een extern filter, begrijp je probleem maar heb je geen mogelijkheid om deze ergens naast je bak te zetten ipv eronder. Beter verbruik en groter filtervolume.

Moet het echt met een intern filter doen ivm bukken.

Tsja een bioloog is nog beter dan een externe filter Tempest. Je gebruikt normaliter gewoon wat je nodig hebt.
Als je het niet storend vind tegen een interne filter aan te kijken en de plek niet hebt voor een externe of welke reden dan ook kan het met een lage bezetting ook gewoon met een intern filter.

Koop in ieder geval wel van een degelijk merk.

De pomp die je hebt aangeraden hangt hoor :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan