Wat is er nieuw

Filter wordt wit in groeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter RaimoH
  • Startdatum Startdatum
R

RaimoH

Guest
Hey iedereen

Mijn bakje is momenteel iets meer dan een week in zijn opstart en nu merk ik net dat men groeven in men filter wel redelijk wit worden. Kan dit zijn door het product dat ik gebruik om de opstart te verbeteren/versterken?

Onderstaand een fototje van de filter:
IMG_20161016_145850.jpg

Met vriendelijke groet
Raimo

Welk product gebruik je precies dan? Ik herken dit niet en zelf zou ik het even weg borstelen en me er niet zo druk om maken😉

Ik durf dat niet te zeggen alhoewel het er wel op lijkt. Maar dan vraag ik me af waarom het juist in die groeven gaat zitten.

Ja, ik vindt het er ook op lijken. Maar als Raimo nu nog weet te zeggen welke waterverbeteraar hij gebruikt kunnen we misschien verder😉.

Ik heb ook wel eens van die witte aanslag op de filterbehuizing en de zuignappen.
Maar dat is wat vettig en kan geen kwaad.

Ja dat heb ik ook op zuignappen en ik dacht dat het met de co2 te maken zou hebben. het is inderdaad een vettige laag en geen kalk. Of het van de co2 komt is maar een aanname verder.

en bacterieen, zou dat een optie zijn? In die groeven zal wel minder stroming zijn waardoor ze daar wellicht beter hechten

Hey iedereen, bedankt alvast voor de reacties! Kalk is ook hetgene waar ik eerst aan dacht, maar dat zou toch niet mogen met de waterverbeteraar denk ik dan? Zowel mijn waterverbeteraar en bacteriën opstarter zijn van het huismerk van de winkel waar ik ga. Hieronder een fototje van de voor- en achterkant van het flesje.
WaterverbeteraarVoorkant.jpg
WaterverbeteraarAchterkant.jpg

De bacteriën opstarter (het product waar ik over praat in het eerste bericht), is het volgende flesje:
BacterienopstarterVoorkant.jpg
BacterienopstarterAchterkant.jpg

Dit voeg ik dagelijks toe op aanraden van de verkoper, en niet om de 2 dagen zoals vanachter op het flesje staat.

Ik zou de bak lekker minimaal 4 weken laten indraaien en denk niet dat de producten er iets mee te maken hebben. Je kan dat witte denk ik zo even weghalen met een afwasborstel.
Je kan voor de opstart ook prima eenmalig een klein beetje voer verkruimelen.

Even er af schrobben dan maar. Moet ik mij zorgen maken mocht het witte steeds terugkomen, of is dat gewoon iets wat kan en niet zoveel uitmaakt?

Ik zou zo niet precies weten wat het is maar zou me er nu nog geen zorgen over maken hoor. Ik zou de bak lekker 4 weken laten indraaien eerst. Zoals San al zegt zie je wel vaker iets van witte aanslag wat ook geen kwaad kan. Ik herken het niet als iets dat gevolgen direct zal hebben.

Oké, dan ben ik gerust, bedankt voor de geweldige hulp @iedereen!

Graag gedaan en laat ons weten hoe het later gaat met je bak🙂.

Hey iedereen, bedankt alvast voor de reacties! Kalk is ook hetgene waar ik eerst aan dacht, maar dat zou toch niet mogen met de waterverbeteraar denk ik dan? Zowel mijn waterverbeteraar en bacteriën opstarter zijn van het huismerk van de winkel waar ik ga. Hieronder een fototje van de voor- en achterkant van het flesje.
Bekijk bijlage 1819 Bekijk bijlage 1820

De bacteriën opstarter (het product waar ik over praat in het eerste bericht), is het volgende flesje:
Bekijk bijlage 1822 Bekijk bijlage 1821
Dit voeg ik dagelijks toe op aanraden van de verkoper, en niet om de 2 dagen zoals vanachter op het flesje staat.

Wordt het water wit (net of er melk in gegoten wordt) als je dit spul toevoegd?

Zo ja, dan is dit op basis van zeoliet poeder, of montmorilloniet klei.
Dit plakt dan op plekken waar veel water stroomt.
Is niet erg, gaat weer weg.

Kalk zet zich onderwater niet af. Alleen waar water verdampt.
Of in een waterkoker (kokend water is damp)

Kalk zie je onder water toch niet zitten?

Edit: Je bent me net voor 😉

Hey biljoenblik,

Dit klopt inderdaad, het water wordt heel wazig wanneer de bacterieën opstarter wordt toegevoegd en verdwijnt na een tijd weer. Is inderdaad net alsof er melk in gegoten wordt.

zijn dat dan wel bacterieen, of puur een water reinigingsmiddel? de bacterieen flesjes die ik ooit gebruikt heb (tetra safestart) laat niks na in je water.

zijn dat dan wel bacterieen, of puur een water reinigingsmiddel? de bacterieen flesjes die ik ooit gebruikt heb (tetra safestart) laat niks na in je water.

Bij sommige middelen zijn de bacteriën geënt op een substraat, zoals zeoliet of montmorilloniet.
Een hele bekende waterverbeteraar op basis van zeoliet, is VFM.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan