Wat is er nieuw

Filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimhup
  • Startdatum Startdatum
P

pimhup

Guest
is dit filter voldoende voor 200 Ltr bruto bak

Bijlagen

• BC310AF4-2938-4173-B104-51CAFE99B39D.jpeg
    BC310AF4-2938-4173-B104-51CAFE99B39D.jpeg
    72.6 KB · Weergaven: 95
Ja weet het moet nog veel leren ,kwam tot de ontdekking dat huidige pomp niet voldoende is heb nu tetratec 600 en wil co2 set aanschaffen maar moet dus ook ander filter hebben

Deze staat er nu op

Bijlagen

• 682B7D5B-3868-4E92-AD9B-9D676E65DA0E.jpeg
    682B7D5B-3868-4E92-AD9B-9D676E65DA0E.jpeg
    91.1 KB · Weergaven: 85
De JBl 901 staat als 900 liter/h in de boeken, in de praktijk kan je daar een 3e van afhalen dus pompt hij 600l/h wat voldoende is voor je 200 liter,dus ongeveer 2.5x de aantal liters in je bak worden per uur gefilterd in de praktijk.

Denk je ga ik daarvoor want dit is echt te weinig krijg geen goede circulatie

Deze pomp heb ik gebruikt op mijn Rio 180, bruto 180 liter. Hij voldeed daar. Wel zou ik het debiet willen halveren, zo'n 450 l/h netto doet het ding. Op mijn bak heb ik trouwens nu een JBL 1502 die ik, bij toeval, geschikt kon kopen maar waar ik nu erg blij mee ben.

Deze pomp heb ik gebruikt op mijn Rio 180, bruto 180 liter. Hij voldeed daar. Wel zou ik het debiet willen halveren, zo'n 450 l/h netto doet het ding. Op mijn bak heb ik trouwens nu een JBL 1502 die ik, bij toeval, geschikt kon kopen maar waar ik nu erg blij mee ben.
Heb je het zelf ook gemeten dat de 901/2 450l per uur doet? Of heb je het maar van een lid of internet?

Heb je het zelf ook gemeten dat de 901/2 450l per uur doet? Of heb je het maar van een lid of internet?

Dit is een schatting die overigens wel overeenkomt met de metingen van JBL zelf. Als een van de weinige producenten geven zij ook een netto debiet aan. Bij alle filters doe ik dit trouwens dus ook bij mijn JBL 1502; 1500 l/h bruto en dus 750 l/h netto. Daar geeft JBL trouwens 900 l/h netto aan maar ik hou, veilingheidshalve, de halvering aan.

Dit is een schatting die overigens wel overeenkomt met de metingen van JBL zelf. Als een van de weinige producenten geven zij ook een netto debiet aan. Bij alle filters doe ik dit trouwens dus ook bij mijn JBL 1502; 1500 l/h bruto en dus 750 l/h netto. Daar geeft JBL trouwens 900 l/h netto aan maar ik hou, veilingheidshalve, de halvering aan.
Ik vind het stellig hoe je zomaar even zegt de helft als je het niet daadwerkelijk zelf heb getest.
Zelfde geld is het wel 900l per uur de e1502. Zelfs al vol met media enz.

Ik vind het stellig hoe je zomaar even zegt de helft als je het niet daadwerkelijk zelf heb getest.
Zelfde geld is het wel 900l per uur de e1502. Zelfs al vol met media enz.

Zeker niet stellig, ik hou dit veiligheidshalve aan. Ik ben daar altijd vanuit gegaan bij alle filters, ook de Eheims die ik had en heb. Maar iemand anders hoeft en moet dit zeker niet doen.

Zeker niet stellig, ik hou dit veiligheidshalve aan. Ik ben daar altijd vanuit gegaan bij alle filters, ook de Eheims die ik had en heb. Maar iemand anders hoeft en moet dit zeker niet doen.
:thumbs:

Ik zou het nieuwe filter naast het oude filter zetten als hoofd filter. En de oude gebruiken voor de CO2 toevoeging.
Dus beide filters op de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan