Wat is er nieuw

Filter

MalawiHC

Member
Lid geworden
1 november 2023
Berichten
20
Leeftijd
25
Hallo, ik heb op marktplaats een bakje op de kop weten te tikken voor €10 incl een superfish aquaflow 50 dual action filter. Nu heb ik thuis nog een klein sponsfiltertje liggen. De bak is trwns om Malawi jongen in op te laten groeien. Welk filter zou ik gebruiken?

Groet

 
Hoe groot is die bak want dat sponsfiltertje kan op een klein bakje met weinig belasting maar jonge vissen eten veel dus ik heb mn twijfels bij de SF.
 
Kun je ze niet allebei gebruiken?
 
Bakje is 25 liter
 
Dat is heel erg weinig denk ik om ze te laten opgroeien.
 
Tot nu toe nog geen problemen gehad. Wanneer de vissen te groot worden voor dat bakje gaan ze gewoon naar de grote bak
 
Maar vanwaar de vraag welke te gebruiken als het goedgaat?
 
omdat ik meerdere bakjes op een groot filter aangesloten heb. En dit bakje op een andere plek staat en ik daarom iets nieuws moest verzinnen
 
Kun je ze niet allebei gebruiken?
ik heb ze nu een tijdje allebei in gebruik in één bak, maar dan nog is het water niet mooi zuiver. troebel en lastig om doorheen te kijken. Hoe kan dit?
 
Ik ben het met Jessica eens. Als alles goed gaat. Vanwaar je vraag ? Want als je meerdere bakken hebt. Gebruik dan hetzelfde toch? Denk ik dan?
 
ik heb ze nu een tijdje allebei in gebruik in één bak, maar dan nog is het water niet mooi zuiver. troebel en lastig om doorheen te kijken. Hoe kan dit?
Er zijn drie mogelijke oorzaken die ik zo kan bedenken:
onvoldoende filtering (dus te lage capaciteit in vergelijking met de productie van vuil)
te grof filter vlak voor de uitstroom
bypass waardoor het water niet dóór maar langs het filter gaat.
 
Als aanvulling op Lysia: het zou ook kunnen dat de filters nog niet gerijpt zijn. Filters hebben tijd nodig om een bacterie cultuur te ontwikkelen. Als die cultuur niet in het filter zit, kun je melkerig water krijgen.
 
Dat heet waterbloei en dat zijn heterotrofe bacterien die zich snel vermenigvuldigen door een overschot aan organische stoffen. Deze bacterien zetten de belasting om in nh3/4.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan