Wat is er nieuw

filter

quando

Member
Lid geworden
18 februari 2009
Hoi, weet iemand ook of er een ander filter in het vakje van de Superfish Wave 30 kan, er zit standaard een aquawave 100 bij maar die lawaait nogal.
Ik wil daar dus graag een ander filter in zetten, maar bijna nergens staan maten bij.

Een klein sponsfilter past misschien wel, al kan dit soms ook wat geluid maken door de 'belletjes' en het luchtpompje. Zuigt het filtertje wat er standaard bij zit niet ergens lucht aan? Of zit er lucht in het filter?

Sorry het gaat inderdaad om de aquaflow 100.
Er zit een soort tik in, ik heb inmiddels al een paar millimeters van de schoepjes afgeknipt maar nog steeds tikt hij snel.
Heb hem ook al uitelkaar gehad maar dat heeft ook niet geholpen, en soms is het ook even weg, maar begint dan ook zomaar weer.
Raar verschijnsel

Ik heb precies hetzelfde met de 2 aquaflow 100 filters die ik heb. Geen idee waar het door komt maar lijkt in de motor te zitten. Het stopt inderdaad en komt dan weer terug. Heb er nog geen oplossing op kunnen vinden dus lees even mee

Kan zijn dat de rotor op en neer springt ,in het filter.
Beetje speling .

Betreft het een nieuwe Aquaflow 100?? Ik heb er ook 1 gehad die je hoorde en deze geruild.
Verder heb ik bij de 7 die hier draaien nergens geen last van. Ik hoorde meer geluiden over lawaai dus denk dat het mss een bepaalde serie kan zijn.

Beide zijn nieuwe, paar weken geleden gehaald. Het is niet alsof ik me eraan stoor maar vind het wel opvallend omdat ik met beide hetzelfde probleem heb (maken ook precies hetzelfde geluid).

Misschien is de magneet van de rotor ergens een stukje afgebroken of kapot. Had ik ook last van.

Biologist zei:
Beide zijn nieuwe, paar weken geleden gehaald. Het is niet alsof ik me eraan stoor maar vind het wel opvallend omdat ik met beide hetzelfde probleem heb (maken ook precies hetzelfde geluid).

Daarom denk ik juist ook aan een mankement in een nieuwe of bepaalde serie. Ik had er een besteld die ook ratelde.
Maar goed ik gok ook maar wat hoor 😉

Goedemorgen bedankt voor alle antwoorden en het meedenken, maar maar vraag is hiermee niet opgelost nl. zijn er nog meer filters die in dat vakje van de Wave 30 passen.
Dat wilde ik graag weten.

ongeveer 6,5 cm breed en 5 cm lang en 18 cm diep

Nou ik heb de pomp er uit gehad en weer terug gezet.
Tja helemaal stil, al 2 dagen
Dus wat mij betreft sluiten maar dit onderwerp

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan