Wat is er nieuw

Filterbuizen platter maken?

Daniel1993

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2016
Leeftijd
31
Beste leden,

ik ben in het bezit van een vision 450. Deze heeft aan de achterkant 2 sleuven waar je de techniek door kan doen. Nou erger ik mij al een tijdje aan dat de kap aan de achterkant niet dicht kan. Dit komt omdat hij op de buizen ligt van de filter. Kan ik deze op een of andere manier platter maken?

Wat voor buizen lopen er achterdeur? zijn dit PVC buizen of van een bepaald aquarium merk?

Zijn wel flinke buizen dan als de kap niet goed dicht kan.

ik heb bij mijn rio de inkepingen wat dieper gemaakt om hetzelfde probleem.gaat prima

Als je de buizen gaat platter maken dan zal dat denk ik ook ten koste van de uitstroom gaan.

Wat voor buizen lopen er achterdeur? zijn dit PVC buizen of van een bepaald aquarium merk?

Zijn wel flinke buizen dan als de kap niet goed dicht kan.

Zijn pijpen van en eheim pomp zwarte in en uitlaat. Zal zo even een foto maken.

ik heb bij mijn rio de inkepingen wat dieper gemaakt om hetzelfde probleem.gaat prima

de inkeping zit bij de vision helaas niet in de kap. Maar in de rand van de bak. Je hebt bij de vision ook niet echt een kap. Zijn meer een soort plaatjes die je er op legt. En daarom valt het ook extra op

waarom haal je dan geen stukje uit het plaatje,gewoon even aftekenen,en dan uitsnijden of met een dremel bewerken.op de rio zit een zelfde soort kap ik heb bij de inkeping in de rand van de bak er een paar mm uitgehaald

Laatst bewerkt:
F0FDF264-B039-484D-852B-161D8EDD8D35.jpeg

Bijlagen

• E9E28B69-69DF-4A3A-BB94-D04187A760DC.jpeg
    E9E28B69-69DF-4A3A-BB94-D04187A760DC.jpeg
    104.9 KB · Weergaven: 95
waarom haal je dan geen stukje uit het plaatje,gewoon even aftekenen,en dan uitsnijden of met een dremel bewerken.op de rio zit een zelfde soort kap ik heb bij de inkeping in de rand van de bak er een paar mm uitgehaald

dat vind ik niet echt netjes. Dan komt je pijpje alsnog boven de klep uit en zit in het zicht. misschien ben ik wel te perfectionistisch.

die inkeping is bij mij hetzelfde,die heb ik gewoon wat dieper gemaakt

die inkeping is bij mij hetzelfde,die heb ik gewoon wat dieper gemaakt

umh weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij zit daar glas onder.

bij mij ook construktie van de kap op mijn juwel rio is hetzelfde, het laagje plastic waar je buis oplicht kun je weghalen tot het glas geeft iets van 3 tot 4 mm meer ruimte

bij mij ook construktie van de kap op mijn juwel rio is hetzelfde, het laagje plastic waar je buis oplicht kun je weghalen tot het glas geeft iets van 3 tot 4 mm meer ruimte

oké. Dat zou dan genoeg moeten zijn. Dacht zeg dat het minder was. gaat da niet ten kosten van de constructie

nee hoor,je haalt alleen maar dat platte stukje eruit de rest blijft intact,als je dat plastic weggehaald hebt,gewoon even glad afsmeren met een dun laagje kit voor de afwerking

de inkeping zit bij de vision helaas niet in de kap. Maar in de rand van de bak. Je hebt bij de vision ook niet echt een kap. Zijn meer een soort plaatjes die je er op legt. En daarom valt het ook extra op

Maak je buis met wat hete lucht, föhn of verfbrander?, warm en vorm het dan naar je wens. Werkt prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan