Filterdoek ter bescherming glas


S

schildpad

Guest
hallo,

Ik heb een zware steen. Veel mensen scapen rechtstreeks door de stenen op glas te zetten. Maar mag je daar eerst een filterdoek opleggen of zullen daar slechte stoffen zich in opstapelen? Het is geen goedkoop aquarium (nu vergeleken met de meeste hier wel lol) dus zou krasjes ed graag vermijden.
Thanks
 
Zou er niks in zetten. krijg je geen krassen ook.

Wat heeft dat doek dan voor zin? ga je dan schuiven met doe stenen?
Zou er plaatje perspex inleggen.
 
Zou er niks in zetten. krijg je geen krassen ook.

Wat heeft dat doek dan voor zin? ga je dan schuiven met doe stenen?
Zou er plaatje perspex inleggen.

Het gebeurt al eens dat ik wat moet schuiven om de volgende steen beter te plaatsen. Iets als persplex lijkt idd wel beter dan een filterdoek, maar dat heb ik niet in bereik en ben al fameus wat armer aan de hobby. :oops:
 
Ja, nou en? kras je meer of minder. Dat zie je niet ,hoor.
Anders iets anders zoeken.


I had iets van 175 kg in metrbak. 27 kg per stuk.
 
Ja, nou en? kras je meer of minder. Dat zie je niet ,hoor.
Anders iets anders zoeken.


I had iets van 175 kg in metrbak. 27 kg per stuk.

Ok dan doe ik het gewoon zonder iets en knal ik die steen er zo in :D
 
Weet niet hoe groot/zwaar je stenen zijn maar sommigen gebruiken soort van roosters of anders misschien piepschuim.
Kun je de stenen niet op het zand/grind leggen?
 
Of wat wandtegeltjes, voor dracht.

Maar niet knallen, Ik had ze i 3 stappen er in. steeds bij elke stap er wat onder, dat ze niet ut handen viel.
 
Hij ligt, op Ada Powersand. Tjongejonge wat een klus :D
 
Haha lol mensen :D
Al veel zin om het nu zo te laten, op te vullen met Amazone, indraaien en de planten voor zich laten spreken. Hoe minder ik er in zet, hoe mooier ik dat vind. Net in mijn 15L een grotje gemaakt en verder niets, nu zie ik tenminste mijn kogelvisjes zwemmen, daarvoor enkel als ze eten schooiden.

79E1C084-AA62-4F27-B8BE-E5168052F02A.jpeg


Edit, oei best ook wat meer de bak in het midden van de kast plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 liter met kogelvisjes?????

Het zijn 2 dwergkogelvisjes he :) Geen brak of zeewater, maar zoetwater.
Komt er ooit nageslacht mogen ze groter, niet eerder. Deze kweken verder op zoetwater en doen het slecht op brak.
 
Het zijn 2 dwergkogelvisjes he :) Geen brak of zeewater, maar zoetwater.
Komt er ooit nageslacht mogen ze groter, niet eerder. Deze kweken verder op zoetwater en doen het slecht op brak.
Dat vermoeden had ik wel :p maar volgens mij word daar nog iets van 20 liter per vis voor gerekend ;)

Sorry voor je topic vervuiling verder :D
 
Dat vermoeden had ik wel :p maar volgens mij word daar nog iets van 20 liter per vis voor gerekend ;)

Sorry voor je topic vervuiling verder :D

Geen probleem, zo leer ik bij he. Ik heb wel nog een 30L maar die draait in voor red wine garnalen die later in de bovenstaande bak komen. Maar het lijkt me sterk dat ze niet zoveel plaats eisen daar ze heel terroritaal zijn? Nu is dit bij het vrouwtje wel minder aanwezig dan het mannetje. Tot heden lijken ze wel blij in de 15L.
 
Schilpad

Lees het topic van unie in de post 'vissenbestand',recente post eens door,daar staat halverwege precies beschreven wat te doen met zware stenen in een aquarium.
 
Geen probleem, zo leer ik bij he. Ik heb wel nog een 30L maar die draait in voor red wine garnalen die later in de bovenstaande bak komen. Maar het lijkt me sterk dat ze niet zoveel plaats eisen daar ze heel terroritaal zijn? Nu is dit bij het vrouwtje wel minder aanwezig dan het mannetje. Tot heden lijken ze wel blij in de 15L.


Die worden apart gehouden, omdat ze een eigen territorium hebben.
 
Die worden apart gehouden, omdat ze een eigen territorium hebben.

Man en vrouw apart houden? Raar.
Ze zoeken elkaar veel op hoor. En veel samen aan de raam schooien naar eten. Echt zotte visjes, de manier waarop ze kijken en draaien met hun ogen.
 
Oh the humanity...

Ik sta trouwens op slechte papieren. Ik heb Ada Powersand gelegd, daarop Ada Amazone en daarop Ada Amazone powder. Ik dacht volgens de golden ratio te scapen. Maar de steen ligt te dichtbij het glas. Het ligt daar 7cm hoog en kan er enkel wat gras kwijt. Ik moet de steen zeker 10cm naar rechts verplaatsen om moederplanten links te planten. Die steen ligt ingegraven en mijn bodem lag net naar wens.
 
Nou,nog een keer,bescherm je bodem door er voorbereide silliconen kit onder je stenen te plaatsen,Lees het forum en de berichten hierover geplaatst.Anders,vraag je het nog maar eens.
 
Nee bertus,ik heb eerder al uitgelegd hoe je stenen kunt beschermen tegen puntbelasting,hoe kom je erbij dat dit tegen jou gericht is.
 
Toch leuk ,he. Dat je een ouwe rot wat probeert aan te leren.
Denk jij nou echt, dat ik zo stom ben,om scherpe stenen o
malawi 2.jpg
p glas te zetten? Deze stonden erin. 27 kg perr stuk, en wat met hoogte? ze beginnen allemaal te laag????? bou, zit haast boven in,
 

Terug
Bovenaan