Wat is er nieuw

Filterhuis zit los, hoe los ik dit op?

trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Leeftijd
47
Oh help!!

Ben ik bezig met groot onderhoud aan mijn bak, komt ineens het filterhuis los te zitten.....
ik krijg hem ook niet meer terug dan komt hij weer boven drijven.

Hoe los ik dat nou weer op?
Nu kan ik dat er echt effe niet bij hebben....
Verdorie.

Ik zal even kijken of het lukt een filmpje te plaatsen

Dat is niet fijn zeg. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dit moet gaan oplossen.
Is de kit gewoon gelost?

Dat is niet fijn zeg. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dit moet gaan oplossen.
Is de kit gewoon gelost?

Ja volgens mij wel.
Er zitten 2 zwarte stippen wat nog een piep klein beetje plakt.
ik ga straks wel even naar de LFS.
De deksel word nu omhoog gedrukt.....

intern filter?
je kan hem tijdelijk vast proberen te zetten met een lijmklem.
of een handje grind onderin indien mogelijk.
of als je 2 magneten hebt kan je er 1 in het filter doen en 1 buiten op het glas.

wat je ook kiest, zorg ervoor dat er iets is dat de druk tussen het metaal en het glas opvangt en verdeeld (rubber, oude doek, tape om het metaal)

opnieuw vastkitten lijkt mij zowat de enige optie (buiten de tijdelijke oplossing zoals tuinkaboutert als aangeeft)

meeste aquariumkit moet wel 24uur drogen, dus dan heb je 24uur lang maar een klein laagje water voor de vissen.

weet het niet zeker, maar tec7 is misschien wel wat voor dit probleem. volgens mij kan je het aquarium dan meteen weer afvullen.
zeker weten doe ik dit niet dus misschien dat iemand anders het kan bevestigen.

Ik zou het water laten zakken en weer vastkitten.

Moest dat hier ooit gebeuren, ik zou flippen en niet weten wat te doen.
De reacties hierboven lijken me ook voor het hand liggendste.

Moest dat hier ooit gebeuren, ik zou flippen en niet weten wat te doen.
De reacties hierboven lijken me ook voor het hand liggendste.

Nou ik flipte ook idd echt effe.
Baal d'r flink van omdat ik nu eindelijk een goed draaiend aquarium heb en dan gebeurd er dit.....

Maar ik ben vanmiddag naar de LFS geweest.
Hij raadde aan idd eens op internet te kijken voor powermagneten.
Deze magneetjes vastplakken met aquarium kit en dat zou goed moeten houden dus ik denk dat ik dat ga proberen

Ik heb het zo opgelost ik had het ook pas geleden dus als je aan een zware markt klem kan komen ben je klaar zit bij mij al drie weken zo, nog geen tijd gehad om te plakken.
En het zit als een huis.

IMG_20161019_194908.jpg

Hier een filmpje van het losse filterhuis.
Let niet op mijn stem.....volgens mij klink ik best wanhopig haha

6TVnqM5yW8c118x2lFmzmrXkKN8f9OE2.jpeg

Ik heb het zo opgelost ik had het ook pas geleden dus als je aan een zware markt klem kan komen ben je klaar zit bij mij al drie weken zo, nog geen tijd gehad om te plakken.
En het zit als een huis.

Bekijk bijlage 1857
Dat is op zich wel een idee waterbeheer maar dan kan het deksel er niet meer op en aangezien ik katten heb die graag een visje lusten moet ik mijn bak wel afsluiten.

Dat is op zich wel een idee waterbeheer maar dan kan het deksel er niet meer op en aangezien ik katten heb die graag een visje lusten moet ik mijn bak wel afsluiten.

Deksel gaat er wel op alleen de hoek blijft een klein beetje schuin open maar valt echt mee.

vandaar dat ik altijd een tube tec7 heb staan
ideaal voor dit soort grappen ook bij lekkage gelukkig nog nooit nodig gehad :engel:😀

groet

jaap

vandaar dat ik altijd een tube tec7 heb staan
ideaal voor dit soort grappen ook bij lekkage gelukkig nog nooit nodig gehad :engel:😀

groet

jaap

Ik heb idd bij de LFS een tube aquarium lijm meegenomen om straks de magneetjes op te plakken

als het goed is krijg ik straks de magneetjes binnen en dan ga ik er dit weekend mee aan de slag.
ik plak de magneetjes op met aquarium ciliconen lijm. dat moet wel 24 uur drogen dus ik hoop dat het niet zo erg is als er 24 uur geen pomp draait....
kijken hoe dit nu weer afloopt

Ik snap het niet helemaal geloof ik.

Waarom laat je niet gewoon het water zakken tot 20 cm.

Vervolgens 8 dotten kit, even aandrukken en 24 uur wachten.
Pomp moet dan ook wel even uit staan, maar ik snap de toevoeging van die magneetjes niet, en geven die geen stoffen af die schadelijk zijn voor je vissen?

Nou ik flipte ook idd echt effe.
Baal d'r flink van omdat ik nu eindelijk een goed draaiend aquarium heb en dan gebeurd er dit.....

Maar ik ben vanmiddag naar de LFS geweest.
Hij raadde aan idd eens op internet te kijken voor powermagneten.
Deze magneetjes vastplakken met aquarium kit en dat zou goed moeten houden dus ik denk dat ik dat ga proberen
Dat kan ik best wel geloven😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan