Wat is er nieuw

Filterkeuze stress

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
65
Voor mn aquascape bak van 60x40x40 ben ik aan het uitvinden welk filter erop zou moeten komen.
Er is zoveul keuze zo langzamerhand…. JBL of Eheim of toch Oase? In eerste instantie denk ik aan een JBL e902. Met JBL externe verwarming.
Echter nu zie ik ook de Fluval 07 serie. En dan denk ik aan de 307. Maar die heeft minder filtervolume tov de 902.
Maar volgens de fimpjes op YT is die erg stil, maar in NL dus nog niet veel in gebruik. Dus ik dacht: eens ff mailen met VKC en met AquastoreXL.
Van VKC kwam een kort mailtje retour, van AquastoreXl een heel (verkoop)relaas? De fluval07 serie heeft wel ribbelslangen, die ik niet zou gebruiken, maar vervangen door transparante slangen.

Hier het relaas van Aquast.:

Bedankt voor uw vraag over de Fluval 07-serie. Deze filters zijn relatief nieuw op de markt, waardoor er inderdaad weinig informatie over te vinden is op Nederlandstalige fora.

De Fluval 07-serie wordt over het algemeen goed beoordeeld. De filters zijn stil en energiezuinig en verbruiken weinig stroom. Veel gebruikers waarderen de eenvoudige installatie en het onderhoudsgemak. Wel kan het zijn dat de vaste verticale inlaat- en uitlaatconnectoren de installatie iets lastiger maken bij beperkte ruimte achter het aquarium.

Vergeleken met Eheim- en JBL-filters zijn er enkele verschillen. De Fluval 07-serie is over het algemeen stil en betaalbaar, met een betrouwbare werking. Eheim-filters staan bekend om hun zeer stille werking en lange levensduur, maar zijn vaak duurder. JBL-filters presteren ook goed, maar kunnen soms luidruchtiger zijn.

Als u zoekt naar een stille, betaalbare en gebruiksvriendelijke filter, is de Fluval 07-serie een uitstekende keuze. Voor specifieke wensen, zoals een filter met geïntegreerde verwarming of UV-functie, denken wij graag met u mee over de beste optie voor uw aquarium

Ook nog ff een paar foto vd filter..

IMG_0192.jpeg
IMG_0191.jpeg
IMG_0193.webp

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan