Wat is er nieuw

Filtermateriaal hergebruiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skep
  • Startdatum Startdatum
S

Skep

Guest
Hallo!

Na een aantal jaar wil ik mijn hobby weer oppakken. Ik heb een juwel rio 180. Ik heb een JBL CristalProfi e1501 Greenline als filter. Dit filter heeft maar een aantal maanden gedraaid voordat ik stopte met de hobby. Oftewel al het materiaal is vrij nieuw, alleen heeft het iets van 3 jaar niets gedaan. Ik heb al het filtermateriaal en sponsen goed uitgewassen. Het was niet echt vuil en alles ziet er nog prima uit.

Kan ik dit materiaal gewoon weer gebruiken?

Verder de vraag: volgens mij is het filter vrij krachtig voor een 1 meter bak. Heeft dit nadelige gevolgen?

Bas

Je kunt het materiaal gewoon gebruiken. Kun je het filter niet knijpen? Er zit toch een hendel op de pompkop.

Denk dat je het wel kan hergebruiken maar wat is het precies voor materiaal naast de sponzen?
Controleer wel of de sponzen niet stug zijn en vanzelf weer terugveren,anders gewoon nieuwe kopen.

Mondeo zei:
Je kunt het materiaal gewoon gebruiken. Kun je het filter niet knijpen? Er zit toch een hendel op de pompkop.

Je kunt de IN - en uitgang dichtzetten. Dus ik neem aan dat als je dit voor de helft doet de kracht verminderd.

Seabait zei:
Denk dat je het wel kan hergebruiken maar wat is het precies voor materiaal naast de sponzen?
Controleer wel of de sponzen niet stug zijn en vanzelf weer terugveren,anders gewoon nieuwe kopen.

Naast de sponsen zijn er 2 manden met van die gladde bolletjes en 1 mand met filterpijpjes.
De sponsen zijn niet stug, dus ik denk dat ze nog prima zijn.

Precies,wel kijken of er niks gaat lekken.Komt nogal eens voor bij geknepen JBL pompen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan