Wat is er nieuw

Filtermateriaal onder substraat?

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
30
Ik wil binnenkort een terras in mijn aquarium plaatsen om wat meer hoogte in de bak te krijgen. Nu vraag ik me alleen af wat het meest verstandig is:
1) gewoon de ruimte achter de terraswand opvullen met alleen grind (zo'n 9 cm hoog komt het dan)
of
2) Filtermatten (heb van die rollen) bijsnijden en die onder het grind leggen voor de verhoging. Aan de zijkanten dan wel een klein beetje grind zodat je de matten niet ziet, maar voor het grootste gedeelte wordt de ruimte dan opgevuld met deze matten.

Wie kan me helpen met deze twijfel??

Zou het gewoon met grind doen,ga je er ook planten zetten?

De bedoeling is om er een stuk hout in/op te zetten en daar een varen op te binden.
Onder/naast het hout komt zo'n bodemgroeier waar ik even de naam van kwijt ben. Lijkt op HC

Ik zou het iig niet met filtermateriaal opvullen maar kan niet precies vertellen waarom niet 😉
Waarom je twijfel precies?

Met 9 cm ,zou je het kunnen doen, als je gelijk het water daar ververst,, soort bodem afzuiging, als een sponsfilter.op lucht.

Sponzen eraf, daar mm gaas omheen doen.
En het grint daarop.
Nu wordt het water eronder vandaan gepompt en boven weer in de bak.

Nooit geen stilstaand water.wat gaat stinken.

Dan dun matje van iets op het grint, daar fijner materiaal op.

@ seabait, omdat ik bang was dat de bodem met alleen grind onwijs zou gaat stinken ivm verstikking. Ik ga even kijken of dat van een filter lukt, klinkt als een goed idee!

Heb zojuist ook een soort terras gebouwd. Heb dat opgevuld met stukken achterwand. Misschien een idee? Gevoelsmatig leek mij een dikke laag grind niet zo'n goed plan. Maar hier spreekt wel een beginner 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan