Filtermateriaal


S

Sheila1808

Guest
Hallo, ik ga een Dennerle nano cube 30 liter opstarten Met vuurgarnalen. Hier zit een hoekfilter bij met fleece watten. Nu heb ik gezien dat je er ook een extern filter op kunt klikken waar je een bio filtergranulaat in kunt doen. Is dit een idee?? Heb ook gelezen dat je de fleece best vaak moet vervangen. Er is ook een optie om de fleece helemaal eruit te laten en een vervangende module erin te doen met alleen maar bio filtergranulaat. Wat is het beste om te doen. Ik weet het even niet meer:p Ben nog een groentje
 
Fleece, haalt alleen de zichtbare vuildeeltjes uit het water en verstopt vrij snel. Een externe filter heeft daarnaast een groter oppervlak waarover gefilterd wordt en dus ook voor de bacterien meer plek om hun werk te doen. Alleen wel oppassen dat je garnaaltjes niet worden opgezogen, dus een voorfiltertje of een korfje met heel fijne gaatjes gebruiken!
 
Hallo, ik ga een Dennerle nano cube 30 liter opstarten Met vuurgarnalen. Hier zit een hoekfilter bij met fleece watten. Nu heb ik gezien dat je er ook een extern filter op kunt klikken waar je een bio filtergranulaat in kunt doen. Is dit een idee?? Heb ook gelezen dat je de fleece best vaak moet vervangen. Er is ook een optie om de fleece helemaal eruit te laten en een vervangende module erin te doen met alleen maar bio filtergranulaat. Wat is het beste om te doen. Ik weet het even niet meer:p Ben nog een groentje

Je bedoeld dat opzet stukje wat je voor op het filter zet?
Heb t zelf gehad, maar... denk niet dat het bijster veel bijdraagt.

Heb zelf het dennerle eckfilter in 2 bakken gehad, fleece kon ik 2x uitspoelen en daarna ging die de prullenbak in (ging scheuren/pluizen)... gingen bij mij ongeveer 2 maanden mee. Daarna kwestie van het fleece vervangen en weer doorgaan :))

Biologische filtering moet je in dit geval dan ook vooral van je bodem hebben, zeker als je alleen garnalen hebt komt dit wel goed.
 

Terug
Bovenaan