Wat is er nieuw

filtermedia voor de eheim 2080

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Advies gevraagd voor filtermedia eheim 2080


Voor mijn Zuid Amerika biotoop, welke geel/bruin water heeft, heb ik een eheim 2080.

Omdat mijn water geel/bruin is( heb ik zelf gecreeerd d.m.v. jbl tropol en elzenproppen) zoek ik de ideale filter media voor de eheim 2078 en 2080.

Mijn aquariums hebben geen noemenswaardige problemen, planten groeien zoals het hoort.
 
Klinkt eigenlijk als een situatie die geen aanpassing behoeft. Mooi toch? Why change a winning team? 🙂
 
Klopt inderdaad don't change a winning team only.......

Mijn huidige filter die al meer als 12 jaar oud is krijgt allerlei keuren en begint niet zo betrouwbaar te worden.

NU heb ik een eheim 2080 gekregen en zoek ik hiervoor een ideale filter
 
Ah zo en als je de inhoud van de huidige overzet heb je nog ruimte?
 
ja mijn huidige is een tetratex ex 1200 en nu ga ik na een zeer ruim jasje toe
 
kimielco zei:
ja mijn huidige is een tetratex ex 1200 en nu ga ik na een zeer ruim jasje toe

Dus de ruime jas moet opgevuld worden.

Ik weet niet wat je nu in de Tetratec hebt zitten. Maar als dit goed werkt, kun je het gewoon bijvullen met nieuw.

Zelf heb ik in de Eheim 4 manden. De onderste 2 met siporax, de derde heeft een stuk schuim (blauw) op maat gesneden. De vierde heeft Eheim bolletjes (substrat pro) Als laatste een wit filter.
Bij de Eheims heb je ook nog een prefilter mandje. Dit zit direct onder de kop. Dit bevat een blauwe filter.
Kun je regelmatig schoonspoelen. Zonder aan de rest van de manden te hoeven komen.
 
Zo is de prof 4 standaard;

DJ_3Bm5cp2jxz3aWLKXvElhjs0rtPVmL.jpeg


Je kunt nog discussi�ren of je twee manden met pijpjes/ mechpro nodig hebt.

Je zou de tweede laag kunnen vervangen met Siporax, en de onderste met keramische pijpjes.

Zou zou ik het doen als ik hem zou indelen.

Maar ik ga er vooralsnog dat Eheim er wel over heeft nagedacht en het wel een reden zal hebben die twee lagen Mechpro 🙂
 
Allen bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de filtermedia set aangeschaft welke bestaat uit:
4ltr. ehfimech, 8ltr. substrat pro, een fijne filterdoek en een grove filterdoek
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: buiten lekker afgekoeld met 20 graden en amper neerslag gehad
      • Wow
      Waarderingen: Kosmopoliet
      Terug
      Bovenaan