Wat is er nieuw

Filtermedia

Aaron92

Well-known member
Lid geworden
27 september 2021
Leeftijd
33

Hallo even een vraag over het filter media die nu in mijn aquarium zit bovenaan witte wat dan precies zwarte korreltjes dan blauwe spons en dan precies kleine bruine balletjes is dit de juiste volgorde ?

Wat zijn de zwarte korrels want als dat kool is dan zou ik dat vervangen en welk type filter heb je?

Ik een glazen filterhuis met daarin easybox cartridges en idd van onder actieve kool dus dat van onder er boven aquaclay ofzo daarboven witte watten en als laatste daarboven blauwe spons met een filterpompje easyflux 600 die half open staat voor mijn asuarium van 40x40 op 60cm hoog

En met wat zou ik dat dan best vervangen

Heb je een foto van dat filter? Je kan prima kool eruit halen en vervangen voor blauwe spons.

Kan ik onder de aquaclay balletjes keramische ringen plaatsen ??

Bijlagen

• IMG_4569.jpeg
    IMG_4569.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 23
Is dit een Juwel binnenfilter? Of ander merk.

Aqualantis tower 96

Moment opname op 00:20, maar verderop zijn ook andere volgordes te zien.
IMG_0702.jpeg

De vraag is of je verder wilt gaan met de biobox (oud of nieuw) €€€€€€ verdienmodel van Aquatlantis?

Ik zou voor een andere oplossing gaan, dus een ander filter en bij voorkeur een extern filter.

Bijna alle Aquatlantis bakken worden voorzien van dit soort binnen-filters en belanden veelal nieuw op marktplaats, als je er überhaupt vanaf kan komen.

Laatst bewerkt:

Moment opname op 00:20, maar verderop zijn ook andere volgordes te zien.
Bekijk bijlage 391195

De vraag is of je verder wilt gaan met de biobox (oud of nieuw) €€€€€€ verdienmodel van Aquatlantis?

Ik zou voor een andere oplossing gaan, dus een ander filter bij voorkeur een extern filter.

Bijna alle Aquatlantis bakken worden voorzien van dit soort binnen-filters en belanden veelal nieuw op marktplaats, als je er überhaupt vanaf kan komen.

Is een glazen filterhuis die erin zit

Is een glazen filterhuis die erin zit
Dat is de oude biobox.

Oud (doorzichtige boxen) of nieuw (eco verpakking) doet er niet toe, het is niets meer dan een verdienmodel om jou een poot uit te trekken….

Oude boxen ? Is een volledig gesilicoond glazen binnenfilter ? Kan ipv actieve kool dan keramishe ringen ?

Toch wel netjes gescheiden ingeleverd John 😎

De zuignappen zijn wel handig om te bewaren
Er zitten zelfs geen zuignappen bij pipo nuja al langer dat men schrijft dat dit forum alle waarde is verloren … allemaal een goede avond nog en bedankt om iemand die gewoon raad vraagt zo te antwoorden ..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan