Wat is er nieuw

Filterpomp laten draaien of.....?!

ozzywaw

Well-known member
Lid geworden
16 november 2009
Leeftijd
52
Vraagje, ik heb net een filterpomp( cristalprofi 901)die zo uit het aquarium kwam overgenomen van iemand, maar het duurt nog wel een paar maanden eer ik aan mijn eigen hillstream aquarium begin.
Wat kan ik ondertussen het beste doen met de pomp?
Ik heb nog wel een 60x30x30cm bakkie staan hier, beste als ik de pomp nu gelijk hierin laat draaien, of kan ik de pomp gewoon in een kast neerzetten?

Laatst bewerkt:
Als je hem in de kast zet dan zul je de filter weer moeten indraaien. Je kan hem op een ander bakje laten draaien maar dat zou ik alleen doen als je zeker bent dat er geen ziekte in de andere bak aanwezig was.
Wat ik zou doen is hem afkoppelen en voorzien van nieuw filtermateriaal en bv 4 wk voor je hem nodig hebt hem op het andere bakje mee laten draaien.

@jessicapilon Sorry, vergat er alleen bij te zetten dat de 60ltr bak totaal leeg staat.
Dus alsnog oude filtermateriaal eruit en nieuwe erin en dan 60ltr bak vullen voor de helft ofzo en dan gewoon paar maanden laten draaien?

@jessicapilon Sorry, vergat er alleen bij te zetten dat de 60ltr bak totaal leeg staat.
Dus alsnog oude filtermateriaal eruit en nieuwe erin en dan 60ltr bak vullen voor de helft ofzo en dan gewoon paar maanden laten draaien?
Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Zonder voeding voor de bacteriën sterven de bacteriën in je filter toch af.
Zelf zou ik niet de rompslomp aan gaan van het draaiende houden van een filter, terwijl je die ook 4 weken voordat je bewoners toevoegt kunt opstarten.

Zoals Nicole al zegt heeft het weinig zin als die kleine bak niet wordt belast. Dan zou ik ook kiezen om de andere bak gewoon 4 weken te laten indraaien want dan draait de bodem ook gelijk in.

Ik zet de filter leeg weg en begin paar weken voor daadwerkelijk opstarten wat vlokken voor de bacterien opbouw.
Bedankt voor de input 👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan