Filterpomp te stressvol voor een Betta ?


De filterpomp die ikzelf heb is een Aqua-Flow 100 van superfish


Deze moet je kunnen regelen en ook ertussen in zoals je dat omschrijft. Ik heb er hier diverse draaien namelijk.
 
Ja, heb er ook 1. Sponsfilter kan er ook bij. als bacteriedrager. extra.
 
Deze moet je kunnen regelen en ook ertussen in zoals je dat omschrijft. Ik heb er hier diverse draaien namelijk.

Dat dacht ik ook, maar het gaat dus de ene kant op, of de andere, erstussenin gaat niet. Ik vind zoals de pomp nu staat ( 50l per uur ) voor een bak van 30 liter, dat niet eens helemaal vol zit ( 20 - 25 L), voldoende. De filter op een hogere stand zetten veranderd de aquarium in een wildwaterbaan.

Inmiddels ben ik een kleine 2 weken verder, sinds de pomp onder water zit, is het geluid wel ietwat gedempt, maar het brommen is nog best wel hoorbaar. Ik weet wel dat aquarium filterpompen niet muisstil zijn ( denk ik? ), maar ik ga toch even de fabrikant mailen wat de opties zijn.
 
Eens proberen om een stukje filterspons tss het glas en de filter te steken.
Kan helpen om bepaalde trillingen te verminderen.

Baat het niet schaadt het niet
 
Stukje filterspons is een goed idee. Hoewel ik nou het idee heb dat de pomp nu heel wat stiller is, ik heb er in ieder geval geen hinder meer van, zal inderdaad de nieuwigheid zijn :).

@Bertus; een filterspons zat ik ook nog aan te denken. Maar zoals het nu gaat, gaat het prima. Maar een filterspons is zeker iets om in het achterhoofd te houden :).
 

Terug
Bovenaan