Wat is er nieuw

Filterpomp vervangen

woutr

Member
Lid geworden
9 mei 2021
Leeftijd
42
Hoi,

Ik zit er aan te denken om mijn Juwel Bioflow One te vervangen voor een Juwel Bioflow Super. Dit is (volgens mij) weer net even een stapje verder dan de One. Meer opties in sponsen en iets krachtiger.

Wat zijn daar de consequenties eigenlijk van? Je vervangt de filter waar alle goede bacteriën inzitten voor een filter die nog ehelemaal geen bacteriën bevat.

Iemand een idee of advies hoe je dit het beste voor je aquarium kan aanpakken?

Je kan aantal dingen doen.

1. Externe filter mee draaien tot 1 2 maanden
2. Media van je oude filter overzetten naar nieuwe filter
3. Nieuwe filter erin oude eruit en elke dag meten en verversen indien nodig.

Maar 1 of 2 is wel het beste.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft een buitenfilter. Door meteen meer volume en capaciteit buiten de bak heb je meer opties. Maar ik zou in ieder geval altijd het oude filtermateriaal mee laten werken. Zuinig op de bacteriën zijn.

Dit is (volgens mij)
Ik weet het verschil zo niet en dat zou ik goed nakijken. Anders zou de oude eruit moeten en de nieuwe weer erin maar ja beide laten draaien in de bak is lastig denk ik met deze modellen die vaak gekit zitten.

Bedankt voor de reacties. Wat is een leuk en goed buitenfilter? Ik hoef geen hele installaties want daar heb ik ook geen ruimte voor.

Begin eerst even met wat voor aquarium je hebt. Dan kan er gericht meegedacht worden door de helpende handen.

Merk, type en inhoud.

Ik heb een Juwel Primo 70L.
Hierbij zit standaard de Juwel Bioflow One.

Ik zou dan eens kijken naar bv een Eheim 2211 of liever de 2213.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan