Filterpomp


E

EdtheGREAT

Guest
Goede morgen allemaal,

Ik heb een tweedehands aquarium 100x40x55 overgenomen met vissen erin. Ik heb zo goed als alle vissen verkocht omdat ik een nieuwe schone start wil maken met nieuwe andere soort vissen, om van daaruit een hoop te leren. Als ik mijn bak schoonmaak en opnieuw wil opstarten, is het dan verstandig om de filterpomp helemaal schoon te maken inclusief misschien nieuwe filtermaterialen en aquasafe aan te schaffen of kan ik beter de filterpomp met de oude bacterien gebruiken voor mijn nieuwe schone bak? Ik vraag dit om eventuele ziektes te vermijden. En hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt voor de info.

MVG Edsel
 
Als je toch de bak helemaal schoonmaakt zou ik het filter ook gelijk helemaal schoonmaken en voor een compleet nieuwe start gaan inclusief de gehele opstart.
 
Deze kan je gewoon goed schoonmaken en hergebruiken, hooguit eventuele watten vervangen, wat zit er allemaal in?
 
Sorry voor de late reactie.Er zitten 1 of andere witte ronde schijfjes met gaten in, Soort van steentjes/ glas materiaal, blauw/groen filterschuim en witte filterwatten. Moet ik deze dan goed uit spoelen
 
En wat moet ik in de filterpomp doen? Ik heb al van die ronde schijfjes met een gaatje er doorheen, witte filterwatten en een blauw "sponsje".
 
En wat moet ik in de filterpomp doen? Ik heb al van die ronde schijfjes met een gaatje er doorheen, witte filterwatten en een blauw "sponsje".

Ik zou zelf daaraan nog iets van biologisch filtermateriaal toevoegen. Zelf ben ik heel tevreden over sera siporax, dat biedt mooi oppervlak aan bacteriën om te groeien.
 

Terug
Bovenaan