Wat is er nieuw

Filterpot lekt

BJ1964

Well-known member
Lid geworden
24 augustus 2014
Heb enkele weken geleden via marktplaats een eheim professional 3 250t gekocht. gisteren wilde ik de pomp installeren en nu blijkt er een scheur ge zitten in de filterpot. Weten jullie of je dit met lijm of siliconenkit kunt repareren?

Ik heb geen ervaring met zoiets maar wellicht zou je het met aquasiliconenkit kunnen proberen.
Zou niet teveel met lijm gaan werken ivm giftige stoffen die vrij kunnen komen hiervan.

Een filterpot is in principe best te repareren met lijm of kit aan de buitenkant maar vaak zit zo'n scheurtje op een lastige plek zoals een rand bv en dan is het lastig.

Hey,

Zou je niet beter via de site van Eheim.de de onderdelenlijst zoeken van je pomp en een nieuwe pot bestellen,
lijkt me veiliger met het oog op lekkage's.

Had al even voor je gekeken, hier de onderdelenlijst. Even een mailtje sturen en prijs opvragen.

https://www.eheim.com/resources/product ... lliste.pdf

Grtz. Daan

Dan zou ik ook eens kijken wat een compleet nieuwe filter kost want volgens mij zit daar niet echt heel veel verschil in.
Die potten zijn erg duur dacht ik.

Hoi John,

Wat jij schrijft zou goed mogelijk kunnen zijn, maar hij zou er een mailtje aan kunnen wagen.
Niet geschoten is altijd mis.
Ik weet, ook in me werk, dat veel fabrikanten de hoofdprijs vragen voor onderdelen. Vaak uit commercieel belang zodat men een geheel nieuw product aanschaft.

Grtz. Daan

Heb net eens gekeken bij apo en kost zo'n pot gemiddeld 70euro.

Puntje van aandacht: het gaat hier om een 250[size]T[/size] (2171), waarbij de T staat voor ingebouwde thermostaat en die potten zijn juist ellendig duur.
Nu weet ik niet of het filter ook werkt met de pot van een gewone 250 (2071), want dan scheelt het!

~ Ivo

Dank jullie voor alle reacties. Ga eerst proberen om de pot te lijmen. Anders wordt het een nieuwe vrees ik. Verschil tussen een nieuw filter en een nieuwe pot is een paar tientjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan