Wat is er nieuw

Filters en baby guppy's

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Ik heb momenteel een juwel rio 125l bak en hierin zit een bioflow 3.0 interne filter is. Mijn interne werkt niet naar behoren dus ik wil overschakelen naar een externe filter maar is de aanzuigbuis niet gevaarlijkvoor baby guppy's.

Nu heb ik met mijn interne filter wel een redelijke opening lijkt mij dit ook gevaarlijk voor kleine baby gupjes. Wat raden jullie aan kan ik er evt filterwol insteken bij de aanzuigbuis dat ze niet worden opgenomen maar dan raakt het vuil er niet in. Wat doe ik het beste er een grove filtermateriaal ronddolen ofzo heb echt geen idee

Goeiemorgen KennesE,

Filter outflows zijn altijd een gevaar voor jongbroed. Een filter wol insteken bij de aanzuigbuis kan maar dat gaat wel flink ten kosten van je aanzuigkracht en dat is niet goed voor je filter.

Hoi KennesE, gewoon een pantykousje om het korfje heen doen. Wel af en toe kijken of er niet te veel grof vuil ophoopt, anders dit af en toe even opzuigen met een slangetje tijdens de waterwissel.

Dat is te fijn, iets met 1-2 mm gaatjes ,is betr.

Bij b.v. de Action of de Blokker hebben ze voor �1 - �3 stukken zwart horregaas. Dit is een soort stof, dus erg soepel. Dit kun je heel gemakkelijk op maat knippen en dan voor de instroom doen.

Mandarijnen zitten ook in netjes, wel oranje, dat gebruik ik.
Let wel dat het ook verstopt in het aanzuig stukje.
Die controleer ik elke week.

Dankjewel voor de reacties ga het zeker uitproberen met horregaas, dit heb ik thuis nog ergens liggen

Horrengaas zit zo dicht, hoor.
Kijk ook voor andere manier.

Pantykousjes zijn over het algemeen te fijn. Waardoor je zuigkracht gaat verliezen.
Bekijk onze shop is. Wij hebben RVS kokers die super gemakkelijk schoon te houden zijn.

Je hebt ook hol filtermedia, van dat grove zwarte spons met er middenin een gat, daar past de aanzuigkorf precies in. Dat gebruik ik.

bij mijn tetratec zit er standaard een soort voorfilter over de inlaatkorf, misschien dat je die los kan bestellen?

Als je het voor een langere periode wil doen kant ook wel ergens een T stuk kopen. 1 loopt naar je filter, 1 loopt naar een korfjes, en een ander naar nog een korfje. OP die manier filter je lekker door en gaat het niet echt ten kost van je totale zuigkracht. Je kan dit ook doen met 3 of 4 korgjes, maar dan heeft je filter denk ik moeite om alles aan te zuigen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan