Filterslang van silicone..?


Cornelius

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2017
Berichten
4,316
Locatie
Wateringen
Website
www.tspt.nl
Zoals de titel al vraagt: is het mogelijk, of zijn er mensen die ervaring hebben, om van die transparante silicone slangen te gebruiken die ze ook gebruiken in de voedselindustrie? (12/16)

Ik moet een aantal bochten maken met een filterslang (in- en uitflow) en wil daar eigenlijk niet die stugge slangen gebruiken.
En om nu die slangen eerst in een emmer met kokend water te plaatsen, om ze vervolgens in de juiste vorm te buigen, heb ook geen zin in.
tub.jpg
 
Enkel zorgen dat ze niet knikken. Maar verder kan je dat prima gebruiken.

weet wel dat hoe doorzichtiger de slang is, hoe meer algengroei je er in zal hebben.
 
Uiteindelijk zullen alle weekmakers eruit weggelekt zijn en zijn ze net zo stug, weekmakers worden je vissen steriel van
 
Alles wat flexibel is zitten weekmakers in, ik heb ook siliconeslangen gebruikt en die zijn nu keihard omdat alle weekmakers eruit gelekt zijn
Je zit nu echt onzin te verkondigen. Weekmakers worden toegevoegd aan plastic en andere harde kunststoffen om die flexibel te maken en daarmee siliconen na te bootsen. Siliconen bevatten geen weekmakers. Het product dat cornelius vraagt al helemaal niet, da's gewoon 100% siliconen.
 
als in siliconen weekmakers zouden zitten dan zou de kit van je aquarium uitharden en het begeven
 
Je zit nu echt onzin te verkondigen. Weekmakers worden toegevoegd aan plastic en andere harde kunststoffen om die flexibel te maken en daarmee siliconen na te bootsen. Siliconen bevatten geen weekmakers. Het product dat cornelius vraagt al helemaal niet, da's gewoon 100% siliconen.
Heb google er eens op los gelaten maar ik kan nergens achterhalen waar silicone dan hard van word onder water, maar volgens manlief (heeft in de chemie gewerkt) kan het ook zijn dat het gewoon een reactie aangaat met water en dan uithard, maar er zitten dus geen weekmakers in inderdaad
 
Gebruik hier al jaren silicone naar volle tevredenheid.
Knikken is wel een dingetje maar zolang je geen wilde bochten maakt valt dat wel mee
 
Heb google er eens op los gelaten maar ik kan nergens achterhalen waar silicone dan hard van word onder water, maar volgens manlief (heeft in de chemie gewerkt) kan het ook zijn dat het gewoon een reactie aangaat met water en dan uithard, maar er zitten dus geen weekmakers in inderdaad
ik werk al 40 jaar in de chemie, maar water gaat geen reactie aan met siliconen.
zoals iemand al stelde, dan werd je aquariumkit ook hard.
 
Bedankt voor de reacties, heb inmiddels de silicone slangen besteld :thumbs:
goede keuze, zelf gebruik ik die slangen en dan met name de dikwandige als opvoerslang van de pomp....trillingen /vibraties met als gevolg geluid wordt daarmee voorkomen.
Bij ali zijn ze prijsgunstig te bestellen, de dikwandige kunnen nl nogal fors duur zijn.
de door jou getoonde foto...die slangen knikken gegarandeerd, eigenlijk beetje onbruikbaar.
https://www.rubbermagazijn.nl/siliconen-slangen/siliconen-slangen-transparant/
 
Gebruik al jaren siliconen slangen, is echt perfect en scheelt ook weer geluid van je filter.
Als er alg in komt rol je ze gewoon tussen je duim en vinger en weg is de alg.
 

Terug
Bovenaan