Wat is er nieuw

filterslang vervangen bij bodem doorvoer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ktp
  • Startdatum Startdatum
K

ktp

Guest
Hallo,
Ik wilde vragen hoe je het best de filterslang zou kunnen vervangen bij een bodem doorvoer zonder de hele bak leeg te laten lopen?
heeft iemand hier een oplossing voor dan zou ik die graag horen.

Kan je er binnen in de bak (bovenop) een pijp zetten die boven waterniveau uitsteekt (en 'm fixeren)?
Bij mn zoon staat er een skimmer op.

Rubber stop in steken.

Aad, bedankt voor de tip maar dan zou de buis wel precies moeten passen.
Of heeft hij hem vast gezet? Want ik wil hem dus wel gewoon blijven gebruiken maar ik moet er een nieuwe slang op zetten. En mijn bak leeg halen vind ik voor de vissen zonde.

Bertus, zou iets meer uitleg kunnen geven over wat u precies bedoelt?
Want dit is mischien wel een goed idee. Is dit wel waterdicht dan?

Verder hoor ik graag ervaringen van mensen die dit probleem al eens hebben gehad.
Want als je slang of rubber lek is zou je toch snel moeten kunnen handelen.
En aangezien mijn doorvoer maar 12 cm van de bodem is loopt hij anders bijna helemaal leeg.
Het gaat hier om een Eheim incpiria 400 trouwens.

M.v.g. ktp

Leuke link, John.
Je mag blijven.

Haha.
Vond nog mooiere op een site maar kreeg de link niet geplaatst,het idee is duidelijk lijkt me 😉

Probeer over de rand van een pvcbuis een doorgesneden siliconen luchtdarmpje te plaatsen.
Door dat je deze dan tegen de bodem drukt, zal de siliconen als afdichting zorgen. Je moet tijdens het verva ngen van je darm/buis wel goed blijven drukken. En zet er voor de zekerheid een emmer en een paar dweilen onder.

Je zal dit natuurlijk met twee personen moeten uitvoeren.
Als je geen geschikt darmpje vindt die je langs open snijd, dan kan je proberen een laagje aquarium siliconen op de rand van de buis te spuiten, deze dan een paar dagen laten drogen en dan over het gat plaatsen.

Veel plezier met de werkzaamheden.

Jb Malawi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan