Wat is er nieuw

Filterslang

  • Onderwerp starter Onderwerp starter LvdV00
  • Startdatum Startdatum
L

LvdV00

Guest
Dag allemaal,

Ik heb een aquarium van 80x30x40 met daar een 10tal guppen in.
Nu zit hier een buitenfilter op aangesloten nameliik de aqua pro 2.

Nu zie ik sinds een paar weken dat er een soort witte aanslag in 1 van de slangen zat. Ik dacht eerst een soort alg, dus dat het niet kwaad kon. Nu zie ik ineens sinds vandaag dit zitten (kan zijn dat het er langer zit maar niet eerder opgevallen):

2MNRJaMw1ShMxInFuEy6EMvpJL9OjXVu.jpeg

2MNRJaMw1ShMxInFuEy6EMvpJL9OjXVu.jpeg


Kan iemand mij vertellen wat het is, en of dit ernstig is of kwaad kan voor de guppen ja of nee?
Het zit trouwens alleen in de uitgaande slang, dus waar het water weer het aquarium in stroomt.
In de andere slang heb ik niets kunnen ontdekken.
 
Zoverre ik kan zien is dit gewoon wat algaanslag, welke je met een rager kan verwijderen of er wat filterwatten door trekken en daarna na spoelen, komt altijd wel in slangen voor.
 
Zoals Ton al aangeeft krijg je in de slangen vaak een aanslag van algen, vuil en bacterien. Kwaad kan dat niet.
 
Oke gelukkig maar! Bedankt allebei!
Ik vond het er zo apart uitzien, en had het nog niet eerder gezien vandaar voor de zekerheid maar even vragen 🙂
 
Oke gelukkig maar! Bedankt allebei!
Ik vond het er zo apart uitzien, en had het nog niet eerder gezien vandaar voor de zekerheid maar even vragen 🙂

Vragen kan natuurlijk nooit geen kwaad🙂.
 
die borstel die ton aangeeft heb ik ook, werkt handig.

maar hoeft niet te dikwijls te gebeuren hoor... doe het zelf tegenwoordig eens in het half jaar ofso.
 
Bedankt voor jullie tips!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan