Filterwatten in E901 Greenline


S

Straatklinkerfm

Guest
Wegens ini mini zweefvuil wil ik toch weer overgaan op de filter watten..

Maar nu lees ik 2 varianten..

dat is helemaal boven in..en helemaal onder in de filterbak.

Ik dacht zelf altijd helemaal boven in ( boven de fijne en groffe sponsen )

Wat is jullie mening?
 
Bij de greenline,idd boven in.
 
ok dankjewel
 
Bovenste bak in je filter, de grove aan de zijkant, halve manen, laat je zitten, dat is de instroom.
Ik heb de dunne fijne er ook ingelaten en daaronder in dat bakje een dot fijne witte watten gedaan,
 
ow heb ze boven in gezet , heb ik eingelijk altijd al zo gedaan.

Maar loop nu tegen het volgende aan

Ik maakte de filter los , en het is gwn 1 smerige boel..

het is nog net te zien dat er witte materiaal in zit...

sponsen waren ook giga smerig..


Wat is nu het geval..ben net af van veel bruingalg , bodem rommel enz..

Wat is nu wijsheid qua schoonmaken ?

Heb nu de bovenste spons ff afgespoelt in aqua water..en weer laten draaien nu ...

omdat ik twijfels heb
 
Je moet nooit je hele filter in een keer helemaal schoonmaken. Steeds een deel. Anders heb je kans dat je de bacterie cultuur om zeep helpt, nu bovenste bakje met de watten, en een week later of nog later een andere deel vh filter.
 
ok dankjewel..dat heb ik nu ook gedaan..de blauwe sponsen en zij sponsjes afgespoeld, watten er boven op.

Maar ik zag dat het zo gigantish smerig was namelijk , schrok er beetje van :p
 
Tja, daarom is het een filter he, de troep eruit halen.
Af en toe gooi ik mn filter ook helemaal leeg, lees; het water, de media in het filter doe ik dan niks aan.
Je wilt niet weten wat er dan in de wasbak gaat. Komplete laag modder blijft er dan achter.
Ik heb overigens de JBL 900, de voorloper vd 901 Greenline, draait nu 3,5 jaar al.
 
Beter een smerige boel in je filter dan in je bak want daar is je filter voor ;)
Niet te schoon willen maken idd zoals Albert al aangaf,sponzen wat luchtig uitknijpen en watten vervangen zo blijven er nog genoeg bacterien over om het vuil te verwerken.
 
maar ja het lijkt me een goed teken , als het zo smerig is :p
 
Zijn de slangen van het filter een beetje schoon?had zelf namelijk een keer allemaal bruine slijmerige alg in de slangen en lieten steeds los.
Na filteronderhoud zat de boel niet lang daarna weer dicht door dat spul en heb toen de slangen eens goed schoongemaakt.
 
Ja de slangen zijn schoon , maar heb de bak pas net stabiel draaien , had veel last van kiezelzuren ( bruin alg )

en veel ontlasting op de bodem .

Dat probleem is nu voor 99% opgelost.

Dus ik vermoed dat dat mischien de hoop vuiligheid verklaart?
 
Ja dat zal de oorzaak wel zijn,is je filter wel geschikt voor de bak vraag ik me af?
Of te veel bewoners bv...
 
Nee heb 15 tal guppies , 3 plaaties

En dat op een 1.10

o ja en 2 mini ancistrus
 
Haha nee dan is dat zeker niet het geval!
 
o ja en een aantal mini guppies...daarom durf ik nu niet te veel te snoeien enzo...wel hoog nodig maar ja :p
 

Terug
Bovenaan